وزراي خارجه عرب امروز براي بررسي اوضاع سوريه در جده نشست فوق العاده تشکيل مي دهند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الحيات، انتظار می‌رود تعیین جانشین کوفی عنان به عنوان فرستاده ویژه جدید اتحادیه عرب در امور سوریه اصلی‌ترین محور مورد بحث در این نشست باشد چرا که کوفی عنان به تازگی از این سمت خود کناره‌گیری کرد.
 
کوفی عنان که فرستاده مشترک ویژه اتحادیه عرب و سازمان ملل متحد در امور سوریه بود، از سمت خود استعفا داد.
 
تعیین جانشین عنان یکی از اهداف اصلی برگزاری نشست اضطراری وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در جده عنوان شده است و برخی دیپلمات‌های حاضر در نشست گفته‌اند که احتمال دارد اخضر ابراهیمی، دیپلمات پیشکسوت الجزایری، به عنوان فرستاده ویژه جدید این اتحادیه در امور سوریه انتخاب شود.
 
مدت ماموریت هیات ناظران سازمان ملل متحد در سوریه در یک هفته آینده به پایان می‌رسد، اما بان کی‌مون، دبیرکل این سازمان گفته است که هنوز لازم است افرادی در صحنه حضور داشته باشند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز که در استانبول به سر می‌برد، گفته است که آمریکا و ترکیه در حال بررسی طرح‌هایی برای حمایت از شورشيان سوری هستند.
 
 در عين حال درگيري ها در حلب ادامه دارد. همچنین تلویزیون دولتی سوریه از بازداشت تروریست"هایی خبر داده است که در منطقه مرجه در حوالی ساختمان بانک مرکزی در دمشق، پایتخت سوریه، بمبگذاری کرده و برای به وحشت انداختن شهروندان، به تیراندازی دست زده بودند.
 
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز تقریبا به طور همزمان گزارش داد که در نزدیکی ورزشگاه تشرین که با بانک مرکزی دمشق در یک منطقه قرار دارد، انفجار رخ داده است.
 
چند ساعت بعد، سانا گزارش داد که یک اتوبوس در حومه دمشق مورد حمله قرار گرفته است.
برچسب ها: نشست ، اتحادیه ، عرب ، سوریه ، امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار