شهردار منطقه 22 گفت: با اجرای مسجد جامع بوستان جوانمردان ایران نوای خوش از آن در این فضای گسترده تفریحی گردشگری طنین انداز خواهد شد.

حسین مرادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: مسجدجامع بوستان جوانمردان ایران با نام مسجد قمربنی هاشم(ع) با مساحت کلی 1000 متر مربع از سوی شهرداری منطقه 22 احداث می شود.

وی تصریح کرد: این مسجد در ضلع جنوبی ورودی بوستان واقع شده و پس از تکمیل سه طبقه خواهد که طبقه پائین ویژه وضوخانه و تأسیسات و طبقه همکف شبستان آقایان و طبقه اول نیز شبستان بانوان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: فضایی با وسعت 160 متر مربع نیز با کاربری کتابخانه ویژه کاتب مذهبی و قرائت خانه در این مسجد پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه فندراسیون مسجد بوستان جوانمردان ایران اجرا شده و اکنون در مرحله اجرای اسکلت پیش ساخته است گفت: قرار است در بازده زمانی 8 ماهه این مسجد تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

وی افزود: این مسجد با بهره گیری از اصول معماری ایران اسلامی ساخته می شود و نمای داخلی آن با استفاده از تمامی هنرهای ایرانی همچون کاشی کاری، منبت کاری، قلم زنی روی مس و اجرای کتیبه های گچ بری زیبا و آجرکاری با نقش کاشی فیروزه آراسته؟ و مزین خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: مسجد جامع بوستان جوانمردان پس از تکمیل 2 گلدسته و گنبد فیروزه ای کاشی کاری شده خواهد داشت./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.