وزارت خارجه روسيه تأکيد کرد کمک به مخالفان مسلح در سوريه بر خلاف قطعنامه‌هاي مورد توافق شوراي امنيت سازمان ملل متحد و طرح کوفي عنان فرستاده سازمان ملل متحد است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ، وزارت خارجه روسيه در بيانيه‌اي افزود : اصول اين قطعنامه‌ها و طرح عنان نيز راهکار سياسي از طريق مذاکره و گفتگو است نه آنکه فعاليتهاي خونين تشکلهاي سوري مسلح غير قانوني تشويق شود.
وزارت خارجه روسيه در بيانيه خود از انتشار خبرهايي مبني بر ارسال سلاح براي گروههاي تروريستي مسلح از خارج مانند موشکهاي دوش‌پرتاب ضد هواپيما که امکان دارد از آن عليه اهداف غير نظامي نيز استفاده شود ابراز تأسف کرد .
اين بيانيه افزود تصاوير ويديويي منتشر شده بر روي اينترنت نشانگر قتل عام جمعي افراد بي‌دفاع با شليک گلوله به دست افراد مسلح است علاوه بر اينکه نيروهاي پليس در حلب مثله شده اند.
وزارت خارجه روسيه تصريح کرد در سايه چنين وضعي معتقديم به کار گرفتن همه تلاشها براي جلوگيري از خون‌ريزي و کشتن مردم بيگناه ، امر مهمي است به همين سبب به تلاشهاي سازمانهاي انساني بين  المللي و سوري و هيئت ناظران سازمان ملل متحد در اين کشور نياز است تا حتي اگر شده به صورت جزيي از رنج و سختي مردم حلب و ديگر شهرها و تجمعهاي مسکوني که به ميدان درگيريهاي شديد تبديل شده‌اند کاسته شود .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار