ميزان سوددهي شرکت توليد کننده خودروهاي جنرال موتورز آمريکا به شدت سقوط کرد.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بلومبرگ، در حالي که شرکت جنرال موتورز آمريکا تلاش دارد با شرکت تويوتاي ژاپن در اين خصوص که پرفروش ترين خودروساز جهان کيست رقابت تنگاتنگي داشته باشد، شرکت جنرال موتورز اعلام کرد، سوددهي اين شرکت در سه ماهه دوم سال جاري ميلادي بالغ بر سي و هشت درصد کاهش يافته است. دو علت اصلي افزايش فشارها بر ميزان فروش شرکت جنرال موتورز، بحران اقتصادي اروپا و همچنين ضعف اقتصادي چين که دو بازار بزرگ خارجي براي محصولات اين شرکت محسوب مي شود اعلام شده است.
اين در حالي است که عملکرد شرکت هاي تويوتاي ژاپن و هونداي کره جنوبي که از رقباي سرسخت بين المللي جنرال موتورز به حساب مي آيند بسيار خوب بوده است. به عنوان مثال، ميزان فروش محصولات تويوتا در سراسر جهان در نيمه اول سال 2012 ميلادي، بيش از سي و چهار درصد افزايش يافته است.
مايکل دان، کارشناس امور اقتصادي و بازارهاي بين المللي خودرو پيش بيني کرد تا پايان سال جاري ميلادي، شرکت تويوتاي ژاپن که پس از زمينه لرزه مهيب و سونامي اين کشور از مقام اولين خودروساز جهان به مقام سومي، پس از جنرال موتورز و فولکس واگن آلمان تنزل کرده بود، بتواند از شرکت جنرال موتورز پيشي بگيرد و به پرفروش ترين خودروساز جهان تبديل شود.
مايکل دان در خاتمه افزود، اگر جنرال موتورز بخواهد همچنان در صحنه بين المللي قابليت رقابت خود را از دست ندهد، بايد صرفاً به بازارهاي چين و اروپا که اخيراً با ضعف مواجه شده متکي نماند، بلکه در ساير کشورهاي آسيايي و همچنين در آمريکاي لاتين به ارائه جدي و گسترده محصولاتش بپردازد.

برچسب ها: سود ، خودرو ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار