ارتش سوريه به تعقيب افراد مسلح در مزارع حرستا در ريف دمشق ادامه مي دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ اين شبکه  به نقل از تلويزيون سوريه اعلام کرد، ارتش سوريه به تعقيب افراد مسلح در مزارع حرستا در ريف دمشق ادامه مي دهد.

در اين عمليات ارتش تاکنون عده اي از افراد مسلح کشته و عده اي نيز بازداشت شده اند.

همچنين نيروهاي ارتش سوريه با تعقيب گروههاي تروريستي در نقاط مختلف سوريه خسارات فراوان مادي و انساني به آنها وارد کردند.

دستگاههاي امنيتي سوريه در چارچوب تعقيب بقاياي تروريستها، وارد يک لانه آنها در روستاي انان در منطقه شداده ريف حسکه شدند و توانستند خسارت زيادي به نيروهاي آنها بزنند، تعداد زيادي از آنها را دستگير و مقدار زيادي سلاح و مهمات آنها را مصادره کنند.

در مرزهاي سوريه و اردن نيز نيروهاي مرزباني سوريه ظهر امروز تلاش يک گروه مسلح تروريستي را براي نفوذ به داخل سوريه از طريق گذرگاه تلشهاب در ريف درعا ناکام گذاشتند و توانستند تعدادي از آنها را کشته يا زخمي بکنند. مابقي تروريستها نيز ناگزير از فرار به داخل خاک اردن شدند.

نيروهاي امنيتي و مرزبانان همچنين چندين مورد ديگر از تلاشهاي گروههاي مسلح تروريستي براي ورود از خاک لبنان به خاک سوريه در گذرگاههاي ادلين، حالات، الريباني و جسر قمار در ريف تلکلخ در حمص را سرکوب کردند و با زدن خسارات فراوان آنها را ناگزير از فرار به خاک لبنان کردند.

در حلب نيز دستگاههاي مربوطه عمليات پاکسازي اين شهر را از گروههاي تروريستي مسلح ادامه مي دهند و در جريان تعقيب يک گروه تروريستي در نزديکي ميدان ساخور در اين شهر توانستند تعداد 9 نفر از عناصر تروريستي را کشته يا زخمي کنند. نيروهاي قهرمان سوريه همچنين محله صلاح الدين را از بقاياي گروههاي مسلح تروريستي پاکسازي کردند.

 مجد حنوش گفت: در اينجا نبرد حق و باطل جريان داشت و درگيريهايي ميان کساني که از امنيت ميهن و شهروندان دفاع مي کنند با کساني که براي تخريب و ويراني کشور و انسانها تلاش مي کنند رخ داد. محله صلاح الدين در حلب شب گذشته از ناآرام ترين مناطق در سوريه بود اما امروز اوضاع آن دگرگون شده است و به منطقه اي آزاد و  پاکسازي شده از وجود کساني تبديل شده است که درصدد برپا کردن فساد در اينجا بودند. مردان ارتش عربي سوريه اقدام به پاکسازي اين محله از وجود بقاياي تروريستها و اخراج آنها براي هميشه کردند.

يکي از سربازان شرکت کننده در عمليات پاکسازي اين محله گفت: «ما براي دفاع از مردم و شهروندان در اين محله حضور داريم و به ياري خدا اين بحران در آستانه پايان يافتن است و به زودي امنيت و زندگي عادي به اين شهر باز خواهد گشت».

 يکي ديگر از نظاميان حاضر در ميدان گفت: «شکر خدا اوضاع بسيار خوب است امور به حالت عادي بازگشته است و مردم به تدريج در حال بازگشتن به خانه هاي خود هستند و گروههاي مسلح تروريستي تقريبا بيشترشان کشته شدند».


برچسب ها: سوریه ، دمشق ، مسلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار