«ميت رامني» نامزد جمهوري‌خواهان در انتخابات رياست جمهوري آمريکا است که بنابر نظرسنجي‌ها شانه به شانه با اوباما رقابت مي‌کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري  رويترز ؛ رامني براي ديدار با سران ر‍ژيم صهيونيستي وارد سرزمين هاي اشغالي شد و رامروز با «شيمون پرز» رئيس رژيم صهيونيستي و «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اين رژيم ديدار خواهد کرد. در خصوص اهداف سفر رامني به «پيام محکم درباره برنامه هسته‌اي ايران» اشاره شده است.

اين خبرگزاري افزود : سفر رامني به سرزمين هاي اشغالي اين فرصت را در اختيار وي قرار مي دهد که بتواند راي يهوديان آمريکايي و مسيحيان اوانجليکان مدافع رژيم صهيونيستي را کسب کند و راي اين گروه ها مي تواند فرصت خوبي به وي دهد.

همچنين شبکه تلويزيوني الجزيره در خصوص سفر رامني در گزارشي اظهار داشت درصورت پيروزي در انتخابات رياست جمهوري، از رسانه اي شدن اختلافات آمريکا و اسرائيل جلوگيري خواهد کرد.

موضوع «شيوه برخورد با پرونده هسته‌اي ايران» مهم‌ترين محور رقابت ميان جمهوري‌خواهان و دموکراتها براي انتخابات رياست جمهوري آمريکاست. اوباما که خود و اطرافيانش صراحتا بر ناتواني در تقابل نظامي با ايران، خصوصا در ماه‌هاي پاياني دوره‌رياست جمهور‌ي اعتراف کرده‌اند در تلاش است با ژست نظامي‌گري و توسل به اقداماتي از جمله جابجايي گسترده نيروهاي نظامي در خليج فارس و تظاهر به هدايت و برنامه‌ريزي حملات سايبري عليه تاسيسات اتمي ايران، ضعفهايش را در اين زمينه پوشش دهد.

 يکي ديگر از راهکارهاي وي در پاسخ‌گويي به انتقادات دموکراتها، تاکيد مفرط وي بر تاثيربخشي تحريم‌ها عليه ايران و تلاش براي گسترده‌تر کردن آن است.

در تحولي مشابه و در راستاي افزايش انتقادها از اوباما، جمهوريخواهان دولت وي را به افشاي اطلاعات حساس امنيت ملي به منظور کسب امتياز سياسي متهم کردند.

به گزارش شبکه تلويزيوني فاکس نيوز که به تفکرات جمهوري‌خواهان نزديک‌تر است، کاملا روشن  مي‌باشد که کاخ سفيد چنين اطلاعاتي را فاش نموده است. فاکس نيوز افزود: "اين موارد فاش شده عبارتند از اطلاعاتي مانند ويروس استاکس نت و حمله سايبري به ايران و يا  فهرست اوباما از جهادي هايي که بايد ترور شوند."

 اين شبکه تلويزيوني مدعي شد با فاش شدن اين اطلاعات حساس ، پيامدهاي خطرناکي  متوجه  منافع آمريکا در مناطق ديگر مانند اسرائيل يا خاورميانه  مي‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار