شبکه تلويزيوني الاخباريه گزارش داد: دولت ترکيه تظاهرات مخالفان را به شدت سرکوب مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الاخباريه ؛‌ به گزارش اين شبکه، آزادي ها و حقوق بشر در ترکيه به آشکارترين شکل نقض مي شود. ده ها نفر به علت شرکت در تظاهرات بازداشت مي شوند.

 از برگزاري تظاهرات جلوگيري مي شود و نيروهاي امنيتي اين کشور براي تحت تعقيب قرار دادن مخالفان به کشورهاي ديگر مي روند. پليس ترکيه در استان مرسين يکصد نفر را به علت شرکت در تشييع جنازه يکي از مخالفان که به دست ارتش ترکيه در جنوب شرق اين کشور کشته شده بود بازداشت کرد.

 مسئله بازداشت ها براي مخالفان دولت ترکيه به يک موضوع عادي تبديل شده است. شمار زيادي از اين مخالفان در زندان هاي ترکيه به سر مي برند. اين زندانيان در ماه گذشته در اعتراض به اوضاع وخيم زندگي در زنداني در اين کشور دست  به اعتراض زدند و در سلول هاي خود آتش به پا کردند.

 اين حادثه باعث کشته شدن سيزده زنداني در اين زندان شد که گنجايش سيصد و پنجاه زنداني را دارد ولي مقامات ترکيه يک هزار و هفتصد و پنجاه زنداني را وارد اين زندان کرده اند که بيشتر آنان از مخالفان دولت ترکيه هستند.

 گزارشگر اين شبکه تصريح کرد: دولت ترکيه از سوريه مي خواهد با گروه هاي مخالف مسلح خود رفتار خوبي داشته باشد و حقوق بشر را رعايت کند ولي آنکارا گروه هاي مخالف خود را که به صورت مسالمت آميز تظاهرات مي کنند به شدت سرکوب مي کند و حتي آنان را در خارج از مرزهاي ترکيه تحت تعقيب قرار مي دهد.

اقدام اين کشور به بمباران کردن شمال عراق دليل ديگري در دموکراسي مورد ادعايي ترکيه است. ترکيه که در بحران سوريه نقش دارد و از تروريست ها حمايت لجستيکي و نظامي مي کند با تنش هاي داخلي روبروست.

برچسب ها: ترکیه ، مخالفان ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار