روزنامه الثوره نوشت آمریکا اعتبار خود را از دست داده و اعتماد به اين كشور دیگر محال است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، دکتر رحیم هادی الشمخی در روزنامه الثوره  نوشت: آمریکا در نزد اعراب دیگر اعتباری ندارد، وزیر امور خارجه آمریکا هیلاری کلینتون مهر تأییدی بر این سخن گذاشت هنگامی که درباره روابط آمریکا و اعراب اذعان کرد: اولویت ما تبدیل خاور میانه به نمونه مورد دلخواه آمریکاست! و تجاوز اسرائیل به فلسطین از نظر ما مشکل ساز نیست!

آیا یک چنین منطقی را باید تصدیق کرد؟! چگونه ممکن است هر گونه اصلاح و صلحی ایجاد شود در حالی که اسرائیل در منطقه به دنبال عملیات تروریستی، و نسل کشی و آوارگی ملت فلسطین است؟!

از اظهارات مبهم و چند پهلوی مقامات آمریکا درباره پروژه یا بهتر بگوییم دسیسه خاورمیانه بزرگ اینگونه دریافت می شود که همگی با یک توطئه آمریکایی صهیونیستی روبروییم که با اشغال عراق و غارت منابع آن آغاز شد و با حمله ناتو به لیبی، ایجاد نا امنی در یمن، و تقسیم سودان ادامه یافت، تمام این امور دلايلی است تا به دسیسه علیه سوریه نیز پی ببریم چرا که سوریه از جمله کشورهایی است که پرچم مقاومت در برابر پروژه های امپریالیستی صهیونیستی را حمل میکند.

هدف از توطئه آمریکا به نام خاورمیانه، سلطه کامل بر منطقه و تبدیل آن به یک پایگاه مصرفی برای آمریکاست، از سوی دیگر ایالات متحده و مزدورانش در منطقه (سران قطری و سعودی) پیش از آنکه به دنبال دموکراسی باشند در پی تحریک اختلافات طائفهای مذهبی هستند، بی شک لفظ دموکراسی صرفا یک یوسته ایست که اهداف اصلی آمریکا را تحت پوشش قرار داده است، حوادثی که در عراق پس از اشغال رخ داد نتیجه دموکراسی دروغین آمریکاست، آمریکا در پی آنست تا دولتهای منطقه به بزرگترین بازار مصرفی تولیدات این کشور مبدل شوند، و همچنین به دنبال آنست تا کشورهای منطقه طبق اهداف آمریکا و صهیونیسم اصول ملی، و دینی خود را دستخوش به اصطلاح اصلاح کنند! اینک با تمام این تفاصیل که قطره ای از دریاست، آیا میتوان ادعا کرد که اعتباری برای آمریکا باقی مانده باشد؟!

حتی گذشته از دسیسه مذکور باز هم اعتماد به آمریکا، به دلایل فراوانی امری نا ممکن است، از جمله این دلایل میتوان به حمایت بی قید شرط از اسرائیل، تجاهل مسئله فلسطین، اشغال بی دلیل عراق و تبدیل آن به نمونه ای از سراب دموکراسی آمریکایی، دخالت در امور داخلی کشورها و دامن زدن به درگیریهای منطقهای به ویژه ایجاد آشوب در سوریه و...اشاره كرد.

تمام این واقعیتها خود تأییدی بر سیاست "یک بام دو هواست" که آمریکا آن را در تعامل با دیگر کشورها اتخاذ میکند. در سطح جهانی نیز آمریکا دیگر آبرویی ندارد، چرا که همه جهان میبینند رشد فزاینده تروریسم دقیقا به دلیل سیاستهای کینه توزانه ایست که ایالات متحده علیه ملتهای دوستدار صلح و امنیت و آزادی اتخاذ میکند، این آمریکاست که گروهکهای تروریستی تشکیل و تعلیم میدهد و سپس آنها را به نام مجاهدین میشناساند! بد نیست بدانیم در روزگاری نه چندان دور رونالد ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا تعدادی از همین مجاهدینش را در کاخ سفید ملاقات کرد و در مدح آنها شعر سرود!!
برچسب ها: آمریکا ، اعتبار ، اعتماد ، محال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار