کارشناسان بین المللی جنایی اعلام کردند نتایج تحقیقات کارشناسان بین المللی درباره وجود مقادیری پولونیوم در وسایل رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین نشان می دهد وی مسموم شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، کارشناسان خواستار تحقیقات علمی بیشتر و بررسی جسد عرفات شدند و تاکید کردند هرگونه تاخیر در این زمینه به نتایج تحقیق آسیب می زند.

کشف مقادیر زیادی پولونیوم در وسایل عرفات که در موسسه فیزیک هسته ای در لوزان سوئیس انجام شد پرسش های زیادی را به وجود آورده است که به توضیحات علمی بیشتر نیاز دارد. تحقیقاتی که الجزیره با کمک کارشناسان و دانشمندان بین المللی درباره مرگ عرفات انجام داده است و نتایج به دست آمده از این تحقیقات به خوبی نشان می دهد عرفات مسموم شده است.

فرانسوا بوشو مدیر موسسه فیزیک هسته ای در لوزان سوئیس چنین چیزی را تایید می کند و می گوید پولونیوم به تدریج تحلیل می رود بنابراین در صورتی که تاخیری در تحقیقات صورت بگیرد هرگونه ادله ای از بین خواهد رفت.

وی می گوید: اگر همسر عرفات واقعا می خواهد بداند چه اتفاقی برای همسرش افتاده است به نمونه نیاز داریم که باید از بدن عرفات گرفته شود.

دیف بارکلی کارشناساس مسائل جنایی گفت: من خیلی خوشحالم زیرا این ادله خیلی قوی هستند. به نظر من ما ادله ای بسیار قوی پیدا کرده ایم. وجود این مقدار پولونیوم در وسایل عرفات هیچ توجیهی ندارد. وجود این مقدار پولونیوم در وسایل عرفات به این معناست که این ماده در بدن وی نیز وجود دارد.

بارکلی می گوید دوره حیات پولونیوم نسبتا کوتاه و حدود چهار ماه است و پس از آن هر چهار ماه میزان آن به نصف کاهش می یابد. در خصوص عرفات میزان این ماده به صدها برابر می رسد و این بدان معناست که میزان این ماده در سال 2004 صدها میلیون برابر بوده است اما سوال این است که چگونه می توان این مسئله را ثابت کرد؟

بارکلی در ادامه سخنان خود می گوید: برای اثبات این امر باید جسد را از قبر خارج کرد و بخش هایی از بدن مثل دندان ها را بررسی کرد.
برچسب ها: عرفات ، مسموم ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار