رئیس جمهور آمریکا از برنامه های اقتصادی حزب جمهوریخواه به شدت انتقاد و تاکید کرد این برنامه ها مشکل اقتصاد آمریکا را حل نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛باراک اوباما در نطقی انتخاباتی در جمع هواداران خود در ایالت اوهایوی آمریکا گفت: اکنون فصل رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا است. جایز نیست که ما فقط تماشاگر باشیم. پول زیادی وارد این رقابت ها شده است که ما هرگز تا کنون شاهدش نبودیم . آگهی های منفی زیادی (علیه ما ) وجود دارد. آنچه که شما در خبرها می بینید و می شنوید بیشتر به این اخبار مربوط می شوند که جایگاه چه کسی در نظرسنجی ها بالا رفته است یا پائین آمده است. درحالیکه این خبرها در عمل برای شما ارزشی ندارند و اینگونه خبرها دلسرد کننده هستند و انسان می خواهد تلویزیون را خاموش کند یا آگهی بازرگانی ببیند. من با شما صادقانه رفتار می کنم. من هنوز به شما رای دهندگان باور دارم و روی شما شرط می بندم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: شما مردم اوهایو درک می کنید که انتخاب شما در این انتخابات نمی تواند روشن و مشخص باشد و ریسک هایی که در این انتخابات وجود دارد هم نمی تواند بزرگتر از این باشد. آنچه که در انتخابات ریاست جمهوری امسال در آمریکا مطرح است چیزی بیش از انتخاب بین دو نامزد رقیب یا انتخاب بین دو حزب است. انتخابات امسال انتخاب بین دو بینش و نگرش کاملا متفاوت درباره مسیر حرکتِ کشور است.

باراک اوباما خاطر نشان کرد:من به آمریکایی اعتقاد دارم که صرفنظر از اینکه شما چه کسی هستید ، کجایی هستید و چه قیافه ای دارید ، اگر تلاش کنید در آن موفق خواهید شد. ما هرگز کشوری نبوده ایم که منتظر کمک دیگران باشیم . ما همیشه دست به مخاطره و کارآفرینی زدیم. چیزی که ما خواستارش هستیم این است که سخت کوشی ثمر بخش باشد و مسئولیت پذیری همراه با پاداش باشد. اگر شما مسئولانه عمل کنید می تواند کاری را بدست آورید که با حقوقش زندگی کنید، از خانواده ی خود مراقبت کنید ، خانه بخرید ، با کرامت و منزلت بازنشسته شوید و زمانی که بیمارمی شوید دیگر ورشکسته نشوید.

باراک اوباما افزود:ما می خواهیم شما از امنیتی برخوردارباشید که طبقه متوسط از آن برخوردار است و این جامعه را ساخته است. ما در سال دوهزار و هشت می دانستیم که به سرانجام رساندن کاری که شروع کردیم شاید بیش از یکسال یا یک دوره یا یک رئیس جمهور نیاز داشته باشد. ما می دانستیم که کار آسانی پیش رو نداریم اما نمی دانستیم که با بدترین بحران اقتصادی روبرو خواهیم شد. این بحران خیلی سخت بود و میلیون ها نفر را بیکارکرد و آنها خانه ها و پس اندازهای خود را از دست دادند. این بحران دسترسی به رویای آمریکایی را برای بسیاری از مردم سخت تر کرد. این بحران با این وجود نتوانسته است شخصیت و هویت اصلی آمریکایی ما را تغییر بدهد. با وجود این بحران هنوز افرادی هستند که سخت کار می کنند و مسولانه عمل می کنند. این بحران ایده هایی را که برایش در سال دوهزار و هشت نبرد می کردیم تضعیف نکرد.

رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد: ماموریت کنونی ما فقط بهبود اقتصادی و خروج از این بحران اقتصادی نیست هرچند ماموریت نخست ما همین است اما ماموریت ما اعاده ی امنیت برای آمریکایی هایی است که در این بحران چیزهای زیادی را از دست دادند. هدف ما فقط برگرداندن مردم بر سر کارهایشان نیست بلکه هدف ما در بلند مدت ساختن اقتصادی است که در آن سختکوشی ثمر بخش است و هرکس سخت کار کند به پیش خواهد رفت و پیشرفت خواهد کرد.
باراک اوباما گفت:چیزی که ما را از حل کردن چالش های ما باز می دارد بن بست در واشنگتن بین این دو دیدگاه است. این انتخابات به شکستن این بن بست مربوط می شود. نتیجه ی این انتخابات آینده ی اقتصادی آمریکا را مشخص می کند البته نه برای چند سال آینده بلکه برای یک یا دو دهه ی آینده مشخص می کند. رقیب من (میت رامنی ) و همپیمانان او در کنگره معتقدند که رونق و آبادانی باید از بالا به پائین منتقل شود، آنها می گویند که اگر ما مقررات بیشتری را حذف کنیم و مالیات ثروتمندان را کاهش دهیم آنگاه کل اقتصاد منتفع خواهد شد و در نهایت مردم منتفع می شوند. مبنای طرح اقتصادی رقیب همین است. به نظر من آنها اشتباه می کنند. در گذشته این روش امتحان شد اما کارایی نداشت. ما هنوز درحال دادن بهایی چند تریلیون دلاری هستیم که به علت کاهش مالیات ها پرداخت نشده بود.

باراک اوباما افزود: فقدان مقررات در وال استریت که رقیب تجویز می کند دقیقا باعث شد که افرادی در وال استریت این افتضاح را به بار آورند.فکر نمی کنم طرح میت رامنی برای صرف چند تریلیون دلار به منظور کاهش مالیات برای افرادی که نیاز به کاهش مالیات ندارند راه درستی برای رشد اقتصادی باشد به خصوص که آنها می خواهند با کاهش هزینه ی آموزش این هزینه ی کاهش مالیاتی را جبران کنند. آنها می خواهند مالیات طبقه ی متوسط را افزایش دهند. من می دانم که شما قبول نمی کنید شرکت هایی مشمول کاهش مالیات شوند که مشاغل آمریکایی را به خارج از کشور انتقال می دهند.

وی افزود: من بار دیگر می خواهم رئیس جمهور آمریکا شوم چون بعد ازیک دهه جنگ اکنون زمان آن رسیده است که کشور را بسازیم. ما به جنگ عراق پایان دادیم و درحال گذار در افغانستان هستیم. طرح من این است که نیمی از پولی صرف جنگ شده بود اکنون صرف کشور شود و جاده ها و پل ها و مدارس آمریکا بازسازی شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار