رئيس جمهور روسيه گفت ما بيست و پنج سال است که کشور مستقل فلسطين را به رسميت شناخته ايم.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني روسيا اليوم، ولاديمير پوتين در کنفرانس مطبوعاتي مشترک با محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين در بيت لحم گفت: مذاکرات من و رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين سازنده بود. ما درباره مذاکرات بين فلسطيني ها و اسرائيلي ها و به طور کلي اوضاع خاورميانه و دورنماي همکاري در زمينه هاي مختلف گفتگو کرديم. ما در روسيه هيچ مشکلي براي به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين نداريم و 25 سال پيش چنين کاري انجام داديم. شما مي دانيد که روسيه وارث قانوني اتحاد جماهير شوروي است و ما از آن زمان نظر خود را تغيير نداده ايم.

پوتين با اشاره به گشايش دفتر فرهنگي روسيه در سرزمين هاي فلسطيني گفت: من اطمينان دارم فعاليت اين دفتر موجب گسترش همکاري در زمينه هاي مختلف بين دو طرف از جمله در بخش فعاليت هاي انسان دوستانه و آموزشي و غيره خواهد شد. يکي از بخش هاي همکاري روسيه و فلسطين، آموزش دادن دانشجويان فلسطيني است که در بودجه دولت فدرال روسيه نيز مبلغي به آن اختصاص يافته است. بايد روابط بازرگاني و اقتصادي بين دوطرف نيز گسترش پيدا کند.

پوتين گفت: مواضع روسيه و تشکيلات خودگردان فلسطين درباره مسائل مهم منطقه اي و بين المللي، نزديک يا حتي منطبق با يکديگر است. ما امروز به طور مفصل درباره خارج کردن روند مذاکرات فلسطيني- اسرائيلي از بن بست گفتگو کرديم. من اطمينان دارم هرگونه اقدام يکجانبه قبل از دستيابي به راه حل، غيرسازنده است. تحقق هرچه سريعتر وحدت سياسي فلسطيني ها بر مبناي سازمان آزاديبخش فلسطين، به دستيابي به توافق در مذاکرات با اسرائيل کمک خواهد کرد. تلاش در اين زمينه ها به نتايج مثبتي منجر خواهد شد.
برچسب ها: پوتین ، عباس ، فلسطین ، مستقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار