وزراي خارجه شوراي همکاري خليج فارس در بلژيک در ديدار با کاترين اشتون درباره موضوع سوريه و ايران ديدار و گفتگو کردند و وزير خارجه عربستان بار ديگر درباره ايران با رژيم اسرائيل همصدا شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، سعود الفيصل وزير خارجه عربستان در سخناني مشابه رژيم صهيونيستي گفت: ما با اين موضوع موافقيم که بايد به ايران براي راه حل سياسي فرصت داد اما بايد چارچوب زماني براي مذاكره با ايران تعيين شود.

سعود الفيصل ضمن اعلام اين مطلب گفت: ما مذاکراتي درباره ايران انجام داديم و درباره ضرورت مذاکره با ايران براي دستيابي به راه حل سياسي به توافق رسيديم. با توجه به تجارب سابق ممکن است مذاکره با ايران به جاي آن که به نتيجه برسد به نفع اين کشور باشد و فرصتي در اختيار اين کشور قرار دهد.

وي ادعا كرد: به نظر من تعيين چارچوب زماني براي مذاکرات، ايران را وادار مي کند سياست واقعي خود را اجرا کند. صحبت از توانايي هاي هسته اي اهميتي ندارد بلکه آنچه اهميت دارد چيزي است که عملا اتفاق مي افتد.

پيشتر رژيم صهيونيستي هم كه از گفتگوهاي ايران و 1+5 به خشم آمده بود، موضعي مشابه اتخاذ كرده و خواستار تعيين چارچوب زماني و پس از آن توقف گفتگوها شده بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار