احمد بن حلي، فرد شماره دو اتحاديه عرب در مصاحبه با خبرگزاري اينترفاکس ، تاکيد کرد هنوز زود است که بخواهيم از شکست طرح کوفي عنان در سوريه سخن بگوييم.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛اين مقام بلند پايه اتحاديه  عرب که در گفتگو با خبرگزاري اينترفاکس خاطر نشان ساخت:« نمي توانيم بگوييم که طرح خروج از بحران که کوفي عنان براي حل مناقشه سوريه ارائه کرد ، شکست خورده است. اما لازم است که براي خارج کردن اين طرح از بن بست و به نتيجه رساندن آن ، از شوراي امنيت سازمان ملل متحد بخواهيم گام ديگري براي حل مسئله سوريه بردارد .

احمد بن حلي در اين راستا خواستار آن شد که ماموريت کوفي عنان ، فرستاده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در سوريه به گونه اي مورد بازبيني قرار گيرد که جامعه بين المللي اطمينان پيدا کند که طرفهاي درگير در اين کشور از طرح صلح پيشنهادي عنان پيروي مي کنند.

حلي تصريح کرد : براي اينکه طرح خروج از بحران پيشنهادي کوفي عنان در سوريه به خوبي به اجرا گذاشته شود ، شوراي امنيت بايد سازوکار جديد پيدا کند و ماموريت عنان را به گونه اي مورد بازبيني قرار دهد که جامعه بين المللي مطمئن شود دولت و مخالفان سوريه از مفاد طرح عنان پيروي مي کنند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار