كاركنان امنیتی پنج فرودگاه بزرگ آلمان در اعتراض به شرایط كاری و با هدف هشدار به مقامات مسوول، صبح امروز برای دو ساعت اعتصاب كردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه بيلد ، اعتصاب كنندگان هدف از این اقدام را كه به صورت همزمان و سراسری در پنج شهر انجام شده است را هشدار اولیه به مسوولان و كارفرمایان و جلب توجه آنان به خواسته های خود از جمله ناكافی بودن حقوق و دستمزد دریافتی و همچنین شرایط سخت كاری عنوان كرده اند.

فرودگاه های فرانكفورت، دوسلدورف، هامبورگ، برمن و هانوفر آلمان، امروز درحالی شاهد اعتصاب كاركنان بخش امنیتی و حفاظت بودند كه با نزدیك شدن به تعطیلات مدارس و آغاز سفرهای تابستانی خانواده ها، در روزهای آینده باید پذیرای سیل مسافران باشند.

صبح امروز و دقایقی پس از آغاز اعتصاب كاركنان امنیتی فرودگاه ها، صف های طویلی از مسافران كه در مقابل گیت های پرواز منتظر انجام بازرسی های بدنی برای سوار شدن به هواپیما بودند،تشكیل شد و تاخیر در انجام كارها، تعداد زیادی از پروازهای صبح را با تاخیرهای چند ساعته مواجه كرد.

اعتصاب كاركنان بخش حفاظت فرودگاه های آلمان بعد از دو ساعت با تلاش مدیران فرودگاهی و كارفرمایان و دادن وعده بررسی مشكلات و تصمیم گیری، به طور موقت پایان یافت.

نماینده اتحادیه كارگران فرودگاهی اعلام كرد كه این اعتصاب هشدار دهنده به منظور بهبود بخشیدن به وضعیت نزدیك به 12 هزار نفر كارگر فعال در این حوزه بوده و اگر توجهی نشود، اعتصاب اصلی در روزهای آینده در دستور كار قرار خواهد گرفت.

طی ماه های گذشته، آلمان شاهد اعتصاب و اعتراض كاركنان سایر بخش های فرودگاهی اعم از خدمات و امنیت پرواز و همچنین كارگران آلمانی در حوزه های خدمات شهری و شهرداری ها، پرستاران و همچنین كاركنان بخش های صنعتی و فولاد در اعتراض به وضعیت حقوقی و شرایط نامناسب شغلی بوده ایم.

مذاكرات كارفرمایان و نمایندگان اتحادیه كارگران كه چندین نوبت درماه ها و هفته های گذشته انجام شده، ناكام مانده و نتیجه مورد انتظار را به همراه نداشته است.

براساس اعلام كارفرمایان، مذاكرات بعدی قرار است هفتم مرداد از سر گرفته شود.

در آلمان كاركنان شاغل در بخش های خدماتی یا نگهبانی، ماموران امنیتی و بازرسی كه در اماكنی همچون فرودگاه، بانك و مراكزی كه نیاز به ماموران امنیتی دارند،فعالیت می كنند، حقوق كافی دریافت نمی كنند.

در قانون كار آلمان، حداقل حقوق برای كارگران تعریف نشده و كارفرمایان با استفاده از این خلاء، الزامی از نظر تعیین مبلغ ندارند و در موارد بسیاری حقوق ناچیز پرداخت می كنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار