رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين و رئيس جمهور لبنان در تماسي تلفني حوادث اخير در اردوگاه آوارگان فلسطيني نهر البارد از جمله تيراندازي ارتش لبنان به سوي فلسطيني ها را بررسي کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آکي ايتاليا  ؛ محمود عباس و ميشل سليمان در گفتگوي تلفني شب گذشته درباره ضرورت کنترل سريع پيامدهاي  حادثه اخير در اردوگاه نهر البارد و جلوگيري از تشديد بحران در اين منطقه به توافق رسيدند.

عباس در تماس تلفني با سليمان از او خواست با اتخاذ تصميمات لازم  جلوي پيامدهاي
 ناگوار اين حادثه را بگيرد و رئيس جمهور لبنان نيز ضمن موافقت با آن وعده داد دستورات  لازم را در اين زمينه صادر  کند .
 
محمود عباس تاکيد کرد تشکيلات خودگردان فلسطين همواره بر حفظ ثبات در لبنان و حاکميت و تماميت ارضي اين کشور تاکيد کرده است . عباس گفت :« همه فلسطيني هاي مقيم لبنان  به حاکميت اين کشور احترام مي گذارند و قوانين آن را رعايت مي کنند ».

براساس اين گزارش ، مرکز فرماندهي ارتش لبنان ديروز اعلام کرد در حالي که مسئولان ارتش و مقامات فلسطيني در اردوگاه نهر البارد سرگرم گفتگو درباره علل وقوع حادثه چند روز پيش در اين اردوگاه و تلاش براي حل مشکلات بودند شماري از فلسطيني ها به طرف نيروهاي ارتش لبنان سنگ و  بمبهاي آتش سزا پرتاب کردند  که بر اثر آن 3 سرباز لبنان زخمي شدند .

در پي اين حمله ارتش لبنان نيز با انواع سلاحهاي ضد شورش ، بمبهاي  دودزا ، گلوله هاي پلاستيکي و جنگي به فلسطيني هاي ساکن نهر البارد حمله کرد که به زخمي شدن تعدادي از فلسطيني ها  منجر شد .
 ارتش لبنان چند روز پيش با تيراندازي به اردوگاه نهر البارد يک جوان فلسطيني به نام احمد قاسم را کشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار