يكي از منابع اطلاعاتي در ناوگان دريايي روسيه اعلام كرد ، گزارش‌هاي رسانه‌اي مبني بر اعزام نيرو و سلاح از سوي مسكو به سوريه "نادرست" است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ریانووستي ؛ اين منبع اطلاعاتي در ناوگان دريايي روسيه گفت: اين ناو جنگي همانند تمام كشتي‌هاي روسيه در حالت آماده باش قرار دارد و هيچ تفنگداري در داخل و بر روي عرشه اين كشتي جنگي نيست و هيچ فرماني مبني بر ارسال سلاح به سوريه صادر نشده است.

براساس این گزارش ، برخي منابع خبري اوكرايني، روز يكشنبه با اشاره به شبكه خبري سي‌.ان.ان و ساير رسانه‌هاي غربي گزارش دادند كه ناو جنگي روسي "نيكولاي فيليچنكف" مستقر در كريمه اوكراين به سمت بندر طرطوس در سوريه در حركت است؛ اين در حالي است كه اين ناو جنگي حامل سلاح و مهمات بوده و تفنگداران آن براي دفاع از تاسيسات سوريه مجهز هستند.

رسانه‌هاي آمريكا ادعا كردند كه وزارت اطلاعات اين كشور حركات اين ناو جنگي را در نظر و تحت كنترل دارد.

اواخر ماه می سال جاري ميلادي بسياري از رسانه‌هاي غربي اعلام كردند كه روسيه براي نيروهاي بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه سلاح تامين مي‌كند. بلافاصله پس از انتشار اين گزارش‌ها، هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا و سوزان رايس، سفير آمريكا در سازمان ملل مسكو را در مورد اين مساله به شدت مورد انتقاد قرار داد.

با اين حال مسكو به شدت اين ادعاها را رد كرده و گفته كه اين تجهيزات ارسالي به دمشق تنها براي اهداف صلح آميز مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار