پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در مقاله اي بار ديگر کشتار مردم بيگناه شهر حوله سوريه را مورد بررسي قرار داده و نتيجه گيري کرده است، اين کشتار و ديگر جنايات اين کشور به دست آمريکا و هم پيمانان غربي اش انجام گرفته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "گلوبال ريسرچ"؛ اين موضوع جا افتاده است که قتل عام حوله که طي آن بيش از يکصد نفر از مردان و زنان و کودکان کشته شدند، آنطور که توسط رسانه هاي غربي بدون هيچ مدرکي ادعا مي شود، به دست شبه نظاميان طرفدار دولت سوريه موسوم به "شبيحه" انجام نشده است.

چندين گزارش موثق از جمله گزارش نشريه آلماني "فرانکفورتر آلگمين زيتونگ" تائيد مي کنند که بدون هيچ شک و شبهه اي تروريست هاي اپوزيسيون "ارتش سوريه آزاد" عامل اين جنايات بوده اند.

کساني که در اين جنايت کشته شدند، تقريبا همگي از اعضاي خانواده هاي اقليت شيعه و علوي حوله بودند.

بيش از 90 درصد از جمعيت اين روستا سني هستند. دهها نفر از سني هايي که شيعه شده بودند نيز قتل عام شدند. در اين بين، اعضاي خانواده يک عضو سني پارلمان سوريه نيز که حامي دولت محسوب مي شد، به قتل رسيدند.

بلافاصله به دنبال اين قتل عام، عاملين آن اقدام به تهيه فيلم از قربانيان خود کرده و به عنوان قربانيان سني در اينترنت منتشر کردند.

مارات موسين، خبرنگار روسي جزئيات بيشتري از اين جنايت را گزارش کرده است.

وي گفت: وقتي شورشيان يک پاسگاه را در مرکز حوله به تصرف خود درآوردند و در کنار ساختمان پليس مستقر شدند، شروع به قتل عام خانواده هاي وفادار به مقامات سوريه، در خانه هاي اطراف کردند که در بين آنها، زنان و کودکان و سالخوردگان نيز به چشم مي خوردند.

اين افراد به وسيله چاقو و شليک تير خلاص کشته شدند. سپس آنها (عاملين جنايت) اجساد مقتولان به عنوان قربانيان بمباران هاي صورت گرفته توسط ارتش سوريه، به سازمان ملل و جامعه جهاني نشان دادند، چيزي که هيچ نشانه اي از آن بر روي اجساد قربانيان ديده نمي شد.

اين دو گزارش دروغ ها و سناريو سازي هاي رسانه هاي غربي را باطل مي کند. تمام خانواده هاي طرفدار دولت در حوله قتل عام شدند. تروريست ها مزدوران و قاتلان حرفه اي هستند که تحت عنوان ارتش سوريه آزاد فعاليت مي کنند.

در گزارشي که ماه مارس سالجاري در اشپيگل به چاپ رسيد، عنوان شد که ارتش سوريه آزاد در قتل عام سازمان يافته و روزمره دست دارد. در اين مقاله روي کشتار غير قانوني در حمص که بدست گروهي موسوم به "تيپ دفن" صورت گرفت، تمرکز شده است.

تيپ دفن در حمص، عامل اعدام 350 تا 400 نفر از جمله اسراي علوي و شيعه و سني هاي خائن بود. سني هاي خائن، غيرنظاميان سني ساکن مناطق شهري و روستايي تحت اشغال شورشيان بودند که مخالفت خود را با ارتش سوريه آزاد ابراز کرده بودند.

از تابستان گذشته، "تيپ دفن" حدود 150 مرد را که 20 درصد مجموع اسراي اين را تشکيل مي دادند، اعدام کرد. اما اين گروه افراد به اصطلاح "خائن" بيشتري را به چوبه دار سپردند.

سوالات مهمي که اشپيگل به آن نپرداخته، اين است که چه کسي يا کساني پشت اين گروه هاي شورشي هستند؟

چه کساني در ارتش آزاد سوريه در مورد اسرا و خائنان تصميم گيري مي کنند؟ عاملين اعدام فقط دستورات مافوق خود را اجرا مي کنند.

*** قتل عام الحوله: تبليغات جنگي

اکنون بسيار مهم است که به ماهيت شيطاني اين کشتارها که در آن دولت اسد مقصر قلمداد مي شود، بپردازيم. اين کشتارها بخش مرکزي تبليغات جنگ ناتو/ آمريکا است.

هدف از اين کشتارها، برانگيختن خشم عمومي عليه دولت اسد و در نتيجه کسب حمايت مردم براي مداخله تحت عنوان اقدام بشردوستانه است.

بدون حمايت قاطع افکار عمومي، توجيهات براي آغاز جنگ راه به جايي نمي برد.

از قتل عام حوله نه تنها به عنوان بهانه اي براي تغيير رژيم استفاده شد، بلکه از آن به عنوان توجيهي براي منزوي ساختن سوريه به لحاظ سياسي نيز بهره برداري شد.

بلافاصله پس از اعلام وقوع اين قتل عام و پيش از انجام هرگونه تحقيقي چندين دولت غربي روابط ديپلماتيک خود را با سوريه قطع کردند.

اين تصميم توسط وزارت خارجه آمريکا هماهنگ شد و ظاهرا قبل از قتل عام حوله، برنامه ريزي شده بود.

ويکتوريا نولاند، سخنگوي وزارت خارجه آمريکا روز 29 مي (چهار روز پس از اين جنايت) گفت: "ايالات متحده آمريکا نيز در واکنش به قتل عام بيش از صد مرد و زن و کودک در روستاي حوله سوريه در روز 25مي، در امر اخراج يک ديپلمات ارشد سوري به جمع چند کشور ديگر مي پيوندد".

در شوراي امنيت سازمان ملل متحد، قتل عام حوله به يک توجيه مهم براي به راه انداختن جنگ با زمينه هاي بشردوستانه تبديل شد، از شوراي امنيت خواسته شد به مداخله نظامي عليه سوريه در واکنش به جناياتي که توسط دولت بشار اسد عليه مردم سوريه انجام شده، چراغ سبز نشان دهد.

اما در واقع، اين وحشي گري ها توسط ارتش آزاد سوريه، گروه مسلحي که توسط ناتو_آمريکا و اسرائيل مستقيما حمايت مي شوند، نمي توان دولت سوريه را براي کشتارهايي که بدست شورشياني که توسط آمريکا و هم پيمانانش استخدام شده، تحت آموزش و حمايت مالي قرار دارند، انجام مي شود مسئول دانست.

چه کساي پشت اين گروه هاي شورشي هستند؟

ماهيت دقيق رابطه ارتش سوريه آزاد با پيمان نظامي غربي چيست؟

ماهيت اين عمليات مخفيانه وحشي گرانه چيست؟

ساختار فرماندهي شورشيان چگونه است؟

چه کساني دستور اين جنايات عليه مردم سوريه را صادر مي کنند؟

اگر اين مسائل کاملا براي مردم فاش شود، دروغ ها و سناريو سازي هاي رسانه هاي غربي افشا خواهد شد و در عوض، بهانه براي شروع جنگ در سوريه از بين خواهد رفت، در اين صورت موج دوباره دروغ هاي رسانه اي براي پوشاندن روي حقيقت به راه خواهد افتاد.

اگر دولت اسد پشت اين قتل عام نيست، چه اقدامي عليه کساني که دستور اين قتل عام را صادر کرده اند، بايد انجام شود؟

دولت هاي غربي (فرانسه، آمريکا و انگليس) با حمايت ترکيه، اسرائيل، عربستان و قطر، متهمان اصلي هستند.

مزدوران و جوخه هاي مرگ از جمله شبه نظاميان منتسب به القاعدة به عنوان بخشي از عمليات اطلاعاتي مخفيانه به سوريه اعزام مي شوند. نيروهاي ويژه از چند کشور غربي در داخل خاک سوريه به عنوان مستشاران نظامي عمل مي کنند.

آنچه که ما با آن در سوريه مواجه هستيم، نقض صريح قوانين بين المللي است. کساني که دستور اين قتل عام را صادر کرده اند، اعضاي خود خوانده جامعه بين المللي هستند.

سازمان ملل متحد در برابر دولت هايي که در اين جنايات هولناک عليه بشريت دست دارند، چه موضعي بايد بگيرد.

شايد اين سوال سوالي فرضي باشد؛ زيرا سه کشور از بين اين کشورهاي همدست، عضو دائم شوراي امنيت هستند.

نمي توان در مورد جنايت عليه بشريت طبق قوانين بين المللي، رفتاري دوگانه داشت.

همان ملاک هايي که بدون مدرک، عليه بشار اسد استفاده شد، بايد براي کساني که فرمان اين عمليات هاي مخفيانه را صادر کردند نيز بکار گرفته شود.

نقش آمريکا و هم پيمانانش در کاناليزه کردن و حمايت مخفيانه از جوخه هاي مرگ ارتش سوريه آزاد، چه بوده است؟

نشانه ها و مدارک مستندي وجود دارد که تروريست هاي تحت حمايت قدرت هاي خارجي در کشتار غيرنظاميان بيگناه، دست داشته اند.

سرويس اطلاعاتي اسرائيل، فرآيند سازمان يافته استخدام مزدور توسط ناتو را تائيد کرده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار