سناتور جان مک کين تصريح کرد رئيس جمهور آمريکا مسوول افشاي اطلاعات محرمانه دولتي است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني سي ان ان، از چندي پيش  اطلاعات محرمانه طبقه بندي شده دولت آمريکا، به صورت مقطعي در رسانه هاي اين کشور منتشر مي شود. مطالب زيادي درباره اين اطلاعات محرمانه مطرح است. برخي مي گويند دولت آمريکا براي بهره برداري در انتخابات رياست جمهوري به نفع باراک اوباما ، نامزد حزب دموکرات و رئيس جمهور کنوني، اين اطلاعات و اسناد طبقه بندي شده را فاش مي کند. البته کاخ سفيد هرگونه دخالت در اين مساله را انکار کرده است.
سناتور جان مک کين جمهوريخواه از ايالت آريزونا و عضو کميته نيروهاي مسلح سناي آمريکا در اين خصوص گفت: من نمي دانم که آيا رئيس جمهور آمريکا  درباره افشاي اين اسناد محرمانه اطلاع داشته است يا خير؟ من هرگز چنين اتهامي را هم مطرح نمي کنم. اما با توجه به ماهيت اطلاعاتي که منتشر شده است مي توان گفت چندين نفر از مقامات دولتي منبع انتشار اين اطلاعات بوده اند. آنها خواسته اند هويتشان به عنوان منبع اطلاعاتي فاش نشود زيرا مي دانسته اند در اين صورت کارشان را از دست خواهند داد. ممکن است رئيس جمهور آمريکا خودش اين کار را انجام نداده باشد اما در مقام فرمانده کل قوا در کشور، مسوول اين کار است.
منتقدان مي گويند دولت اوباما با انتشار اين اسناد محرمانه مي خواهد در فضاي انتخابات رياست جمهوري اينگونه القاء کند که اوباما در مقابله با خطرات متوجه آمريکا که بخشي از اين اسناد به آن مربوط است، جديت دارد و در نتيجه از اين مساله، بهره برداري انتخاباتي کند.کاخ سفيد با رد اين استدلال اعلام کرده است دو دادستان ويژه براي بررسي اين مساله ماموريت يافته اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار