اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی پیش بینی کرد سود امسال شرکت‌های هواپیمایی به شدت کاهش می‌یابد و به سه میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، تونی تایلر رئیس یاتا در مراسم گشایش مجمع عمومی سالانه و دو روزه این اتحادیه در پکن گفت سود شرکت های هواپیمایی در سال 2010 ،15 میلیارد و 800 میلیون دلار و در سال 2011 هفت میلیارد و900 میلیون دلار بود و امسال دومین سالی است که سود این شرکتها کاهش می‌یابد. به گفته وی بدهی های دولتی در اروپا و قیمت بالای نفت علت اصلی این کاهش سود، است.
به این ترتیب یاتا ارزیابی‌های ماه مارس گذشته خود را در باره سود کلی بخش هوانوردی جهان تایید کرد . ضریب خطای ارزیابی‌های امسال فقط نیم درصد است در حالی که ضریب خطای پیش بینی‌های سال سال گذشته و سال 2010 به ترتیب 1.3 درصد و 2.9 درصد بود.
طبق اعلام یاتا ضرر شرکت‌های هواپیمایی اروپا تقریبا دو برابر میزان پیش بینی شده می‌شود و به یک میلیارد و یکصد میلیون دلار می‌رسد اما در ارزیابیهای ماه مارس این میزان 600 میلیون دلار پیش بینی شده بود.
تایلر افزود هر چند شرکت های حمل و نقل هوایی با مشکل افزایش سوخت و شک و تردیدهای اقتصادی رو به رو هستند اما وضعیت سود مناطق مختلف جهان متفاوت است، سود شرکت‌های آمریکایی در سال 2002افزایش ولی سود شرکتهای بقیه نقاط جهان کاهش می یابد. وضعیت شرکتهای اروپایی به علت ادامه بحران بدهی و گسترش آن ، به سرعت رو به وخامت می‌گذارد واین شرکتها متحمل ضررهای سنگین خواهند شد.
با وجود این رئیس یاتا در برابر 650 نماینده از 242 شرکت هواپیمایی عضو این اتحادیه ، نمایندگان کارخانه‌های هواپیماسازی و شرکتهای خدماتی این بخش خاطر نشان کرد بهای نفت، افزایش بیشتر از پیش بینی مسافر و افزایش بهای بلیط چشم انداز سود را برای شرکتهای هواپیمایی بهتر می‌کند.
پیش بینی‌های جدید یاتا بر اساس بهای110 دلار برای هر بشکه نفت خام محاسبه شده است. در صورتی که پیش بینی‌های ماه مارس بر اساس بهای 115 دلار برای هر بشکه نفت خام محاسبه شده بود.
طبق پیش بینی‌های جدید یاتا جابجایی مسافر امسال با 130 میلیون مورد افزایش به دو میلیارد و 960 میلیون مورد می‌رسد که علت ‌آن وضعیت خوب بخش هوانوردی در آسیا ،‌آمریکای لاتین و خاور میانه است که وضعیت اقتصاد آنها باثبات‌تر است.
تایلر همچین از مالیات بر کربن اروپا برای شرکتهای هواپیمایی انتقاد کرد و آن را مانعی برای هر گونه پیشرفت واقعی خواند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار