سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که هیئت‌های شرکت کننده در نشست مسکو تمایلات سازنده‌ای داشته باشند تا روند مذاکرات به جلو پیش برود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور امیدوار است هیئت‌هایی که به منظور مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران به مسکو سفر می‌کنند، تمایلات سازنده داشته باشند.

لوکاشوویچ گفت: فدراسیون روسیه همچنان بر مواضع قبلی خویش مبتنی بر یافتن راه حل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران صرفا از روش‌های دیپلماتیک و سیاسی بر اساس اصل اقدامات متقابل و گام به گام تاکید دارد و ما امیدواریم که همه هیئت‌هایی که در این مذاکرات شرکت داشته و به مسکو سفر خواهند کرد، تمایلات مثبتی برای انجام گفت‌وگوهای سازنده داشته باشند.

به عقیده این دیپلمات بلندپایه، این مسئله امکان آن را فراهم می سازد تا نتیجه مثبتی از مذاکرات گرفته شود و روند مذاکرات برای فایق آمدن بر اختلافات و نزدیک کردن مواضع طرفین رو به جلو پیش برود.

دور بعدی مذاکرات نمایندگان ایران و گروه «1+5» ( 5 عضو شورای امنیت سازمان ملل، بعلاوه آلمان) که پیش از این در استانبول و بغداد انجام گرفته است، قرار است در تاریخ 19-18 ماه ژوئن ( 30-29 خرداد ماه) در مسکو ادامه یابد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار