به تعليق در آمدن پرونده‌هاي مالياتي دفاتر و اشخاص حقيقي و حقوقي سينمايي به مدت شش ماه و واگذاري مسكن مهر به هنرمندان، از مهمترين مصوبات جلسه شورايعالي سينما در روز گذشته بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري در اين جلسه كليات آيين‌نامه اجرايي ذيل بند «ل» ماده 139 قانون مالياتي مورد بحث و تبادل‌ نظر قرار گرفت و در نهايت مقرر شد، اصلاحات جديدي بر روي اين ماده صورت گيرد تا مشكلات مالياتي عديده دفاتر و اشخاص حقيقي و حقوقي سينمايي مرتفع گردد.

براساس اين مصوبه همچنين مقرر شد تا رفع اصلاح آيين‌نامه مذكور، كليه پرونده‌هاي مالياتي كه در مرحله رسيدگي و اجرا قرار دارند، به مدت شش ماه موقتاً به حالت تعليق درآيند.

تخصيص ارزي جامع براي فعاليت‌هاي سينمايي از ديگر موارد مطرح شده در اين جلسه بود كه بر اساس آن مصوب شد، بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران 25 ميليون دلار ارز مورد نياز سينماي ايران را با نرخ مرجع و طبق نظر سازمان سينمايي، تأمين نمايد.

موضوع تامين مسكن هنرمندان از ديگر مصوبات جلسه امروز شورايعالي سينما بود و مقرر شد تا پايان سال 91 نسبت به واگذاري دو هزار واحد مسكن مهر براساس نيازهاي متقاضيان و با تسهيلات ويژه به هنرمندان واگذار شود.

در اين جلسه همچنين مقرر گرديد، وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن ترک تشريفات موجود، اقدامات و تسهيلات لازم را براي تسهيل واردات کالا و خدمات سينمايي، با همكاري‌ سازمان امور سينمايي انجام دهد.

در اين جلسه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز موظف شد با استفاده از ظرفيت‌ قوانين، اهداف و وظايف اين وزارتخانه و قانون نظام صنفي كشور، اقدامات لازم را در خصوص تشكيل انجمن‌هاي صنفي قانونمند انجام دهد./م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار