کاویانی توجه به پیرغلامان و نوگلان حسینی را از اقدامات شبکه رادیویی محرم برشمرد.

مسعود کاویانی، مدیر رادیو محرم با بیان اینکه رادیو محرم، جزو پرشنونده‌ترین رادیو‌های مناسبتی محسوب می‌شود، اظهار کرد: این شبکه رادیویی برای هشتمین سال متوالی روی آنتن می‌رود و شنوندگان برای آغاز به کار این رادیو لحظه شماری می‌کنند؛ بنابراین در طول ماه محرم همیشه همراه ما هستند. فعالیت این شبکه رادیویی از ۱۶ تیر ماه و همزمان با تعویض پرچم بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحج علی بن موسی الرضا (ع) از کنار مضجع شریف امام رضا (ع) شروع شد و تا پایان ماه محرم بر روی موج اف. ام ردیف ۹۵.۵ ادامه خواهد داشت. امکان شنیدن این رادیو از طریق تلفن همراه و برنامه کاربردی ایران صدا و همین طور از طریق گیرنده‌های تلویزیونی (رادیو نما) هم وجود دارد.

مدیر رادیو معارف درباره محتوای رادیو محرم افزود: رادیو محرم آوا محور است، یعنی عمده محتوای این رادیو مداحی، مرثیه خوانی، سینه زنی و روضه خوانی است. به عبارتی مهم‌ترین وظیفه رادیو محرم ترویج الگوی عزاداری صحیح بر اساس منابع متقن و دقیق است. الگوی صحیحی که بار‌ها از سوی مقام معظم رهبری (مد له العالی) و مراجع معظم تقلید و سایر دلسوزان و دغدغه‌مندان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این رادیو همچون سال‌های گذشته برای شنونده‌های سراسر کشور با رویکرد معرفت افزایی و با شعار "حسینه‌ای به وسعت دلها" روی آنتن می‌رود. به عبارتی این رادیو به صورت خاص حسینیه‌ای را به وسعت تمام ایران با بخش‌های مختلف و متنوع همراه با مداحی‌ها و سخنرانی‌های کوتاه به منظور تحقق شور و شعور حسینی، ایجاد می‌کند. 

کاویانی با اشاره به این که در این رادیو حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد به پخش مداحی و مرثیه سرایی اختصاص یافته است، افزود: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از محتوای رادیو محرم به پخش مداحی، مرثیه سرایی و روضه خوانی اختصاص و زمان باقیمانده به برنامه‌های کوتاه و قطعات کوتاه سخنرانی اختصاص دارد. ایجاد زمان ثابتی برای پخش تلاوت قرآن مرتبط با قیام حسینی، پخش ثابت و منظم احکام مربوط به عزاداری، توجه به پیرغلامان و نوگلان حسینی از جمله اقدامات ما در رادیو محرم به شمار می‌آید. همچنین صرفا به پخش مداحی‌های خاص و معروف اکتفا نمی‌کنیم. تلاش داریم که از حیث عدالت رسانه‌ای در حد وسیع و با رعایت معیار‌ها و قواعد رسانه‌ای تمامی اقوام و شهر‌ها با گویش ها، لهجه‌ها و زبان‌های مختلف در این رسانه حسینی سهم داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار