وزیر فرهنگ ارشاد و اسلامی خبر داد: در آخرین کارهای «آسمانه هنر ایران» خانه جشنواره، سازمان برنامه باقی‌مانده هزینه‌ها را تقبل کرده است.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  درباره وضعیت فعلی خانه جشنواره بیان کرد: سال گذشته در جشنواره فیلم فجر عنوان کردم که مجموعه خانه جشنواره در منطقه بلوار کشاورز تهران ابتیاج شده است. در آخرین کارهای خانه جشنواره، سازمان برنامه باقی‌مانده هزینه‌ها را تقبل کرد.

وی افزود: درحال حاضر فراخوان مربوط به کارهای معماری‌ خانه جشنواره را اردیبهشت ماه منتشر کردیم و برای بهترین طرحی که این آسمانه هنر ایران را طراحی کند، جایزه ویژه ۴ میلیاردی گذاشته‌ایم تا بهترین طرح برای آسمانه هنر ایران انتخاب شود. این مکان، یعنی آسمانه هنر نزدیک ۱۲۰ هزار متر تراکم دارد.  بنا داشتیم در شهریور ماه فراخوان دیگری داشته باشیم.

شایان ذکر است پیش از این اسماعیلی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: جایزه بزرگی را برای طراحی این پردیس در نظر گرفته‌ایم و در برآوردهای اولیه توان برگزاری همزمان ۵ جشنواره بین‌المللی در آن پیش‌بینی شده است. ان‌شاالله دهه فجر ۱۴۰۳ ساخت بنا آغاز خواهد شد و قبل از پنجاه سالگی انقلاب کار ساخت آن تمام می‌شود.

وزیر فرهنگ ادامه داد: این اقدام گام بزرگی برای ارتقای فرهنگ و هنر و معماری در کشور است و همزمانی سند معماری ایرانی و اسلامی و ایجاد ساختار هنر معماری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آغاز طراحی و ساخت مجموعه هنری آسمانه هنر ایران را به فال نیک می‌گیریم.

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار