کارکنان بزرگترين شرکت هواپيمايي ترکيه امروز در اعتراض به تصويب قانون جنجالي در پارلمان اين کشور که اعتصاب در بخش هوايي را ممنوع مي‌کند، دست از کار کشيدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اين قانون که از سوي دولت ترکيه پيشنهاد شده بود ، چهارشنبه شب در مجمع ملي ترکيه که در کنترل حزب حاکم عدالت و توسعه است، به تصويب رسيد. اين قانون بايد به تصويب رئيس جمهور هم برسد.

در اين قانون اعتصاب در برخي بخشهاي کشور از جمله خدمات هوايي ممنوع شده است. "مصطفي ياقچي" دبير کل تنها اتحاديه کارکنان بخش هوايي ترکيه گفت شماري از کارکنان شرکت ترکيش اير از ساعت 3  تا 20 امروز  به وقت گرينويچ در اعتراض به تصويب اين قانون دست از کار کشيدند و اين اعتصاب تا زمان نامحدود، هر روز در همين ساعت برپا و موجب اختلال در رفت و آمدهاي هوايي خواهد شد.

براساس اين گزارش ،اولين اعتصاب روز سه شنبه برپا شد و طي آن فعاليت ترکيش اير مختل و بيش از 200 برنامه پرواز لغو شد.

به نوشته مطبوعات، اين اعتصاب براي شرکت ترکيش اير 4.5 ميليون  دلار هزينه داشت.
ياقچي گفت  كاين شرکت تصميم گرفته است  300  تن از کارکنان اعتصابي را اخراج کند اما ترکيش اير هنوز اين خبر را تاييد نکرده است.

در همين حال رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه اين اعتصاب را محکوم کرد و غير قانوني خواند . وي گفت ادامه اعتصاب ممکن است به فروپاشي ترکيش اير منجر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار