برخی افراد در طول تعطیلات نوروز چندین کیلوگرم وزن اضافه می کنند و وزن افزوده را نیز در کل سال نگه می دارند.

 به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران؛  فراموش نکنید هدف ما ثبات وزن و حتی کاهش وزن در طول تعطیلات سال جدید است كه افزودن وزن، البته ممکن است بعضی ها به محض شنیدن این جملات با خود بگویند همه لذت تعطیلات به بی پروا غذا خوردن و عدم توجه به عدد ترازو است اما جالب اینجاست که همین افراد نیز با بالا رفتن وزنشان بعد از تعطیلات خود را سرزنش کرده و از رفتار بدون برنامه خود پشیمان می شوند پس برای داشتن تعطیلاتی لذت بخش و عاری از سرزنش و پشیمانی، رفتارهای غذایی خود را اصلاح کنید.

در صورتی که در طی مسافرت خود به رستوران رفتید به این نکات ضروری است:

از نوشیدنی های کم کالری استفاده کنید لازم نیست صدها کالری نیز از نوشیدنی ها به دست آوریم، آب میوه طبیعی و دوغ جایگزین های مناسبی برای نوشیدنی های غیر مغذی و پرکالری محسوب می شوند.

پرس غذایی خود را کوچک کنید به عنوان مثال می توانید از منوی کودک، غذا سفارش دهید و یا به جای غذای اصلی از پیش غذا استفاده کنید حتی می توانید غذای خود را با همراه خود شریک شوید.

حداکثر یکبار در رستوران غذا بخورید و بهتر است که این یک وعده، ناهار باشد سعی کنید صبحانه تان خیلی سنگین و پرکالری نباشد، صبحانه ای شامل شیر کم چرب، نان سبوس دار، پنیر کم چرب، گوجه و خیار، گردو و یا ترکیب شیر و کورن فلکس وعده شام را هم به خوردن غذاهای کم کالری یا سالاد اختصاص دهید، در انتخاب غذا در رستوران نیز بهتر است به جای انتخاب غذای سرخ شده از عذاهای گریل شده یا کبابی و به جای کباب کوبیده از کباب برگ، چنجه یا جوجه کباب استفاده کنید و همچنین به جای استفاده معمول از سیب زمینی سرخ کرده، سالاد یا سبزیجات بخار پز یا کبابی بخورید.

در رستوران ها، ماهی را فراموش نکنید چراکه از این طریق دوز هفتگی ماهی و اسیدهای چرب امگا 3 را دریافت خواهید کرد اما از نوع سرخ شده آن اجتناب کنید و ماهی کبابی (گریل شده) سفارش دهید.

حواستان به پیش غذاها باشد اگر به شدت گرسنه هستید و پشت میز رستوران نشسته اید پیش غذاها بسیار گول زننده خواهند بود چراکه دریافت کمی از آنها می تواند صدها کالری اضافه وارد بدن شما کرده و قبل از رسیدن سفارش تان شما را سیر کند بنابراین سعی کنید با نوشیدنی بدون کالری و سالاد سرخودتان را گرم کنید تا غذای اصلی برسد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار