قابلیت Gemini Live یکی از امکانات نسبتاً جدید چت‌بات گوگل است که تعامل صوتی طبیعی‌تر را فراهم می‌سازد.

قابلیت Gemini Live یکی از ویژگی‌های سرویس هوش‌مصنوعی گوگل است که امکان مکالمه طبیعی با کاربر را فراهم می‌سازد. گوگل چندی پیش این ویژگی را تنها برای کاربران طرح‌های پولی فعال کرده بود؛ اما اکنون تمام دارندگان دستگاه‌های اندرویدی هم می‌توانند به‌ صورت رایگان از آن بهره ببرند.

چگونه به قابلیت Gemini Live دسترسی داشته‌ باشیم؟

سرویس هوش‌ مصنوعی گوگل ویژگی Gemini Live را برای برقراری مکالمه‌های طبیعی‌تر بین کاربر و چت‌بات ارائه می‌کند و در حین این مکالمه‌ها می‌توان داده‌های جدیدی را درخواست و یا اقدام به اصلاح دستورات کرد. برای دسترسی به این قابلیت می‌توانید از طریق اپلیکیشن رسمی جمینای اقدام کنید یا از نسخه‌های دیگر آن بهره ببرید. جهت فعال کردن گزینه مذکور، پس از ورود به اپلیکیشن روی آیکون قرار گرفته در گوشه پایینی سمت راست صفحه بزنید.

پس از اجرای قابلیت Gemini Live پنجره جدیدی باز خواهد شد که دو کلید Hold و End در پایین آن قرار گرفته است. در این حالت می‌توانید از اپ خارج شوید و از سایر امکانات گوشی خود استفاده کنید؛ اما سرویس هوش‌مصنوعی جمینای همچنان در پس‌زمینه اجرا می‌شود و سریعاً می‌توانید دوباره به آن دسترسی داشته باشید. برای متوقف کردن کامل چت‌بات، می‌توانید گزینه مربوط به آن را در نوتیفیکیشن‌بار باز کرده و سپس گزینه Stop را انتخاب کنید.

شایان‌ذکر است که قابلیت Gemini Live هنوز با محدودیت‌هایی روبه‌رو است و نمی‌توان به‌عنوان یک چت‌بات کامل روی آن حساب باز کرد. برای مثال این ویژگی هنوز دسترسی به برخی از داده‌های کاربران مثل ایمیل‌ها را نخواهد داشت و از افزونه‌های جمینای برای بهره‌مندی از سرویس‌های دیگر گوگل مثل یوتوب موزیک بهره نمی‌برد. البته گوگل وعده داده است که امکانات جدیدی به‌زودی ارائه خواهند شد و سرویس لایو همانند حالت عادی جمینای می‌تواند به کاربران در انجام امور گوناگون کمک کند.

در نظر داشته باشید که جمینای لایو فعلاً تنها در اختیار کاربران دستگاه‌های اندروید قرار می‌گیرد که زبان سرویس خود را روی انگلیسی قرار داده باشند. قرار است پشتیبانی از زبان‌های دیگر هم به‌زودی محقق شود. همچنین امکان انتخاب ۱۰ صدای متفاوت در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد که می‌توانند از طریق آنها، اقدام به شخصی‌سازی چت‌بات صوتی خود نمایند.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها: هوش مصنوعی ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.