سخنگوی آموزش و پرورش گفت: به جز برخی مدارس مثل شاهد، بقیه مدارس عادی دولتی نباید پولی بابت ثبت‌ نام دریافت کنند.

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه صف اول گفت: معمولا دانش آموزان هنرستان‌ها به دلیل داشتن مهارت پس از درس وارد باز کار می‌شوند و جذب می‌شوند.

وی با بیان این که در خصوص دانش‌آموزان اتباع همکاری خوبی مابین وزارت کشور، خارجه و اتباع صورت گرفته؛ افزود: در همه دنیا دانش‌آموزان اتباع را در مدارس میان شهروندان توزیع می‌کنند و ما هم بر همین اساس ثبت‌نام را انجام می‌دهیم. 

فرهادی افزود:  با تامین آرامش در افغانستان، اتباع این کشور به سرزمین خود بازگردند اما تا زمانی که ایران باشند، آن‌ها را ثبت‌نام می‌کنیم.

وی افزود:  در مقایسه با سال گذشته بیش از ۹۰ هزار نفر نیرو جذب خواهند شد و به سر کلاس ها خواهند رفت.

فرهادی با بیان این که ما از روش اضافه تدریس معلمان بازنشسته استفاده می کنیم که به این ترتیب حدود ۳۴ هزار معلم بازنشسته به کار گرفته می شوند؛ گفت: سال گذشته با مصوبه سران قوا هشت ساعت تدریس بازنشسته ها به ۲۴ ساعت در هفته افزایش یافت که اتفاق بسیار مناسبی بود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به جذب ۲۱ هزار آموزگار و همچنین ۱۷ هزار دبیر و ۱۷ هزار فارغ النحصیل دانشگاه فرهنگیان در مهر امسال کمبود معلم نخواهیم داشت.

فرهادی گفت: عدم توازن جذب در فاصله سال ۹۲ تا ۹۶ باعث شد تا ما در سال گذشته و امسال به دلیل بازنشستگی زیاد همکاران شاهد کمبود معلمان باشیم.

فرهادی با بیان این که حدود ۹۹ درصد دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان در مدارس ثبت نام شده‌اند، افزود: میزان ثبت‌نام دانش آموزان در سراسر کشور ۹۷ درصد است و سه درصد باقی‌مانده مربوط به دانش آموزانی است که دوباره امتحان می‌دهند.

وی با بیان این که ۹ میلیون و ۴۰ هزار نفر در مقطع ابتدایی ثبت نام کردند؛ گفت: به دلیل فرایند هدایت تحصیلی کمترین ثبت‌نام مربوط به پایه دهم است.

او با بیان این که مدارس عادی لزومی ندارد از والدین شهریه دریافت کنند؛ ادامه داد: برخی از مدارس همچون مدارس شاهد شهریه می‌توانند شهریه دریافت کنند اما این امر برای مدارس عادی دولتی ضروری نیست در همین راستا امسال ثبت نام را الکترونیکی کرده‌ایم.

او با بیان این که برای تحصیلات تکمیلی نیاز به کارت هوشمند ملی است؛ تصریح کرد: ارائه کارت ملی به مسئولان ضروری نیست اما در برخی مواقع برای تکمیل کردن فرایند تحصیلی ارائه کارت ملی ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.