هر صنعتي نياز به فضاي مناسب براي رشد و توسعه خود دارد كه رقابت مثبت در جهت رشدIT در كشور بسيار موثر است.

دكتر احمد بزرگيان، رئيس كميته تخصصي دولت الكترونيك بااشاره به اينكه در صنعتIT در چند جهت رشد‌هاي مطلوبي راداشته‌ايم به خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر به دو آيتم عمده نياز داريم تا اينكه بخش دولت الكترونيك را كه مي‌تواند توسعه دهنده صنعت IT در كشور باشد توسعه داده و به آن برسيم يكي از اين آيتم‌ها زير ساخت است كه اميدواريم برابر تكليف قانوني كه در ماده 46 برنامه پنجم معين شده اين امر نيز تا پايان سال 91 كه سال دوم برنامه است،‌محقق شود.
وي افزود: نكته ديگري كه همواره بايد مورد توجه قرار گيرد سازو كارهاي لازمي است كه در بخش تحقق IT در امر نظام بايد محقق شود همانند داشتن امضاي الكترونيكي براي تمام اشخاص حقيقي و حقوقي و اين كاري است كه در دنيا انجام داده‌اند.
دكتر بزرگيان با اشاره به اينكه اگر دنيا در صنعت IT پيشرفت كرده به خاطر اين است كه ابتدا بستر‌ها را فراهم نمودند و پس اين نياز ايجاد شده براي رفع آن پيشرفت لازم در صنعت IT بوجود آمده اذعان داشت: صرف تكنولوژي نمي‌توان اين كار را انجام داد بلكه بايد بسترها را فراهم كرده تا از تكنولوژي بهتر استفاده كنيم و آن را توسعه دهيم.
وي تصريح كرد: از زيرساخت‌ها به درستي استفاده نمي‌كنيم و نقشه راه دولت الكترونيك كه به صورت مكتوب و اجرايي تهيه شده براي تحقق و بستر سازي زمينه‌هاي لازم بسيار مفيد است./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار