معاون دارو سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: با تأمین ارز مورد نیاز صنعت داروسازی می توانیم قیمت داروها را ثابت نگه داریم.

دکتر شانه ساز، معاون دارو سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در خصوص قیمت داروها در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ذخایر دارویی مناسبی داریم و بارها گفته شده که با تأمین ارز مورد نیاز می توانیم قیمت داروها را ثابت نگه داریم.

وی گفت: چیزی که ما را نگران می کند صرفاً تأمین دارو نیست زیرا داروسازان ما این امکان را دارند که داروها را تولید کنند و ما تقاضا داریم تا ارز مورد نیاز با قیمت مرجع را برای صنایع دارو و شرکت های داروسازی تأمین شود که ما در بُعد قیمت، تحمیلی به مصرف کنندگان داشته باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: تا این لحظه بخشی از ارز مورد نظر تأمین شده و بخش عمده آن را پیگیری می کنیم و قول های مساعدی هم از مسئولین بانک مرکزی، وزیر محترم بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو داشته ایم ما بی صبرانه منتظر هستیم تا این اعداد تأمین شود.

معاون دارو سازمان غذا و دارو در پایان اظهار داشت: بحث دیگری مطرح است تأمین ریال دارو هست که دانشگاه علوم پزشکی و سازمان های بیمه گر باید همکاری کنند تا هرچه سریعتر این پول را به صنایع داروسازی برسانیم تا در زمینه قیمت مشکلی نداشته باشیم./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار