اتحاديه انجمن هاي اسلامي كشور طي بيانيه اي خواستار اخراج سفير بحرين از دستگاه ديپلماسي ايران اسلامي شدند.

به گزارش خبرنگارحوزه دانشگاه باشگاه خبر نگاران؛ اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان طي بيانيه اي خطاب به وزارت امور خارجه خواستار پاسخ به توهین آل خلیفه و اخراج سفیر بحرین از کشورمان شدند.
متن بيانيه به شرح زير است:
بیش از یک سال از شروع قیام مردم بحرین بر ضد رژیم وابسته و جنایتکار آل خلیفه می گذرد، یک سالی که همواره سرشار از اخبار کشتار، سرکوب و اختناق در بحرین بوده است، یک سالی که هر لحظه اش با خون مردم مظلوم و تحت ستم بحرین رنگین شده است، یک سالی که در آن شاهد سکوت خیانت بار سران مرتجع عرب، سازمانهای وابسته حقوق بشری و سازمان مدعی ملل بوده ایم، یک سالی که رژیم وابسته آل خلیفه با حمایت آشکار غربی ها به ویژه امریکا و با عاملیت عمال جنایتکار وهابی سعودی هر آنچه كه توانسته در سرکوب اعتراضات بر حق مردم بحرین انجام داده است، یک سالی که سرشار از فرافکنی رژیم آل خلیفه و مطرح کردن دخالت سایر کشورها به ویژه ایران در بحرین برای توجیه سرکوب مردم بوده است.
بحرین این روزها حال و هوایی خونین دارد و سرکوب شدیدتر شده است، گرچه صدای مردم بحرین را رسانه های وابسته به کلنی های قدرت منطقه و جهان به گوش سایر مردم جهان نمی رسانند ولی این ملت مسلمان ایران است که این رسالت را بردوش می کشد و اگاهی بخشی به سایر ملت های جهان را وجهه همت خود قرار داده است. چرا که ما معتقدیم که " اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم "(سوره رعد آیه 11). تا ملتی خود عزم تغییر نکند، اتفاقی نخواهد افتاد و امروز ملت بحرین عزم تغییر کرده است و وعده خدا تخلف ناپذیر است.لذا الهام بخشی به مردم بحرین و نشان دادن فرصت ها و تهدیدها و در اختیار گذاردن تجارب ملت ایران در سرنگونی رژیم پهلوی نیازی به دخالت و حضور در آن کشور ندارد، همچنانکه رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه 14 بهمن به این مهم تاکید کردند.
از طرف دیگر حضور دیپلماتیک در یک کشور برای تامین منافع و حفظ حیثیت کشور در ان سرزمین است که دارای اهمیت است.حکومت بحرین حکومتی از نظر امنیتی وابسته، از نظر اقتصادی کم اهمیت و از نظر سیاسی بسیار بدوی و جنایتکار است، بدیهی است که برقراری روابط بر اساس منافع در هیچکدام از زمینه های فوق برای ایران میسر نیست و در همین رابطه است که وجود روابط دیپلماتیک صرفا نوعی تعارف دیپلماتیک است و تنها وقتی قابل قبول است که پاسبان حیثیت نظام مقتدر جمهوری اسلامی باشد. از طرف دیگر داشتن ارتباطات دیپلماتیک با یک چنین کشوری به رسمیت شناختن حاکمان بدویف مرتجع و جنایتکار آن است.
بیش از این روا نیست که به توهم دولت-ملت بودن رژیم آل خلیفه دامن بزنیم. توجه به این نکته را وظیفه خود می دانیم که در بحرین اتباع ایران و کارکنان سفارت ایران تحت فشار بسیار زیاد نیروهای جنایتکار امنیتی بحرینی-سعودی قرار دارند و هر روز شاهد اهانت های غیر قابل بخشش به ملت ایران توسط عمال و مواجب
بگیران محدودی هستیم که هر از چندگاهی اجیر می شوند تا به سفارت ایران تعرض کنند و این باعث شده که عملا سفارت ایران در ان کشور نتواند به تنها کار ویژه خود که حفظ و صیانت از حیثیت و عزت ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، بپردازد و فقط وجود این روابط مستمسکی برای مشروعیت یافتن رژیم وابسته آل خلیفه و جسورتر شدن آنها در گستاخی است.
از طرف دیگر در جایی که رهبر معظم انقلاب صراحتا حاکمان بحرینی را درباره عدم دخالت ایران در اوضاع آن کشور مخاطب قرار می دهد و با سخنان انقلابی و عمیق خویش زبونی حاکمان بحرینی را به انها نشان می دهد، جای تعجب است که چرا دستگاه دیپلماسی کشور سفیر رژیم جنایتکار بحرین را از ایران اخراج نمی کند تا پاسخی به توهم و توهین و گنده گوییهای آل خلیفه باشد.
در پایان اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور به عنوان بخشی از جنبش دانشجویی مسلمان، شدیدا درخواست اخراج سفیر بحرین از کشور را دارد و اخطار می کند که در صورت عدم واکنش مناسب وزارت امور خارجه خود به شکل مقتضی وارد عمل خواهد شد.
اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور/خ2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار