رئیس دانشگاه تبریز گفت: هم اکنون در این دانشگاه بیش از 18 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد نزدیک 9 هزار دانشجو در خوابگاه‌ها زندگی می‌کنند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سیدمحمدتقی علوی در آیین بهره‌برداری از حسینیه حضرت فاطمه‌الزهرا و مرکز فعالیت‌های مذهبی دانشجویان خوابگاه شهدا دانشگاه تبریز که 2 میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار داشت: پیشرفت و توسعه این دانشگاه به خصوص در حوزه خوابگاه‌ها را بی‌نظیر خواند.

وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر برای توسعه و تجهیز خوابگاه‌های این دانشگاه بهای زیادی داده شده است و برای تجهیز خوابگاه‌ها 2 میلیارد ریال هزینه شده است.

علوی با بیان اینکه همه این اقدامات به منظور تامین رفاه دانشجویان صورت گرفته است، افزود: امیدواریم این اقدامات برای تامین فضایی آرام برای تحصیل و پژوهش دانشجویان مثمرثمر باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه این دانشگاه نخستین دانشگاهی است که تمام امور تغذیه دانشجویان را برون سپاری و به بخش خصوصی واگذار کرده و با توجه به نظارت عالی دانشگاه این امر موجب بالا رفتن کیفیت غذا شده است، گفت: روزانه 20هزار پرس غذا در غذاخوری دانشجویان این دانشگاه سرو می‌شود.

علوی در ادامه با اشاره به اجرای این پروژه در این خوابگاه یادآور شد: این پروژه در زیر بنای به وسعت 420متر مربع با هزینه بیش از 2 میلیارد ریال در مدت چهار ماه به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از دست اندرکاران و مسئولان این دانشگاه برای احداث و تجهیز این مجموعه‌ها در مراکز دانشگاهی گفت: این تلاش‌ها کار مقدسی است که باید قدر آن را دانست و قطعا آنهایی که در این راستا گام بر می‌دارند کار خدایی انجام می‌دهند و باید از آنان قدردانی کرد.

محمدحسین ضیایی افزود: دانشجویان باید قدر این نعمت‌ها و لحظات زندگی خویش را بدانند و از این لحظه‌ها با خواندن قرآن و نماز برای رسیدن به معبود خویش استفاده لازم را داشته باشند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.