رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: جهان اسلام به وضوح نشان داده که پیروانش اهل صلح و سازش هستند، اما در مقابل هیچ ظالم و متجاوزی سر خم نخواهند کرد.

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور عصر امروز (یکشنبه ۲۵ شهریور ماه) در نخستین اجلاسیه شهدای زن رسانه محور مقاومت و یادواره طاهره حدادنژاد، شهیده شاخص سال ۱۴۰۳ سازمان بسیج رسانه در رشت با تجلیل و تکریم از جایگاه زن در جامعه اسلامی گفت: نقش زنان در پایداری جبهه مقاومت غیرقابل انکار است.

او همچنین تحلیلی از روند مواجهه دنیای غرب، به ویژه صهیونیسم جهانی با تمدن اسلامی ارائه داد و با تشریح پیشینه تاریخی دشمنی‌ها با مسلمانان افزود: جهان اسلام با تأسی از آموزه‌های اصیل به وضوح نشان داده که پیروانش اهل صلح و سازش اند، اما در مقابل هیچ ظالم و متجاوزی سر خم نخواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان تصریح کرد: مجموعه بحران‌ها و تحولات خاورمیانه ناشی از زیاده خواهی‌های رژیمی غاصب و جعلی است که حیات و بقای خود در سرزمین غصب شده فلسطین را در قتل عام بی گناهان و تعدی به مسلمانان می‌بیند.

سردار سلیمانی با اشاره به روند مقابله امت اسلام با زیاده خواهی‌های دنیای استکبار و صهیونیسم جهانی تأکید کرد: مجموع قرائن و شواهد نشان دهنده شکست قطعی رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین اشغالی است و امت اسلام با حمایت و درایت زنان مقاومش، به سوی ایستادگی همه جانبه مقابل ظلم و جور استکبار پیش می‌رود.

نخستین اجلاسیه شهدای زن رسانه محور مقاومت

سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم گزارشی از روند برگزاری اجلاسیه‌های سی و چهارگانه مرتبط با دومین کنگره ملی سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان ارائه کرد و گفت: در مجموع برای این کنگره که قرار است سال آینده در رشت برگزار شود، ۱۰ اجلاسیه شهرستانی، ۹ اجلاسیه ناحیه محور و ۱۵ اجلاسیه قشری در نظر گرفته شده که اجلاسیه امروز در زمره همین اجلاسیه‌های قشری است.

ظرفیت‌های رسانه در مواجهه با جنگ فرهنگی روانی دشمنان

مینا بیابانی، مسئول بسیج زنان کشور نیز در سخنانی به تشریح ظرفیت‌های رسانه برای ترویج نقش این قشر اثرگذار در مواجهه با جنگ فرهنگی – روانی دشمنان پرداخت و بر لزوم بهره گیری از ظرفیت رسانه و فضای مجازی برای بی اثر کردن هجمه‌های شوم و منحرف کننده بدخواهان در به انحراف کشاندن جوانان آینده ساز این مرز و بوم تأکید کرد.

نخستین اجلاسیه شهدای زن رسانه محور مقاومت

در این مراسم همچنین از «سرود آغوش مادرانه»، «کتاب مامان‌ها به دریا می‌روند» و مستند رادیویی - تلوزیونی «طاهره»، ویژه شهیده شاخص بسیج رسانه، طاهره حدادنژاد رونمایی و از «فرزین لطف زری»، فرزند این شهیده شاخص تجلیل شد.

نخستین اجلاسیه شهدای زن رسانه محور مقاومت

خواهر شهید سید عباس موسوی، دبیرکل پیشین حزب الله لبنان نیز در این مراسم به تبیین نقش شهدا در زمینه سازی برای شکل گیری حکومت جهانی مهدی موعود (عج) پرداخت و شهدا را همچون شمع‌هایی توصیف کرد که روشنی بخش راه مقاومت برای نیل به تمدن نوین اسلامی هستند.

طاهره حدادنژاد، شهیده شاخص سال ۱۴۰۳ سازمان بسیج رسانه

«طاهره حدادنژاد» کیست؟

این شهیده گیلانی یکی از بانوان شهید دوران دفاع مقدس منتسب به جامعه رسانه‌ای کشور بود.

او ۴ فروردین ۱۳۳۸ در شهرستان بندر انزلی به دنیا آمد و پس از گذراندن دوران دبیرستان در این شهرستان و اخذ دیپلم جهت گذراندن دوره کامپیوتر عازم تهران شد و بعد از گذراندن دوره آموزش توسط یکی از مربیان آموزشگاه وارد صداوسیما و در بخش سیستم این سازمان مشغول به کار شد.

بر اساس روایت‌ها این بانوی گیلانی در ماه هفتم بارداری فرزند دومش در میدان محسنی تهران طی بمباران هوایی با اصابت خمپاره و در سن ۲۹ سالگی به همراه همسرش به شهادت نائل آمد. 

مزار تنها شهیده بندر انزلی در مزار شهدای این شهرستان قرار دارد و اکنون میدان محسنی تهران را به خاطر شهادت این بانوی مهربان «میدان مادر» نامیده‌اند و مجسمه «نرگس عاشقان» (تندیس مادری که باردار است) به یاد او ساخته و در سال ۱۳۷۳ در آن مکان نصب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.