مطبوعات کودک و نوجوان رشد قابل توجه‌ای کرده است و این نقطه عطفی در تاریخ ادبیات، هنر و روزنامه‌نگاری کودکان و نوجوانان ایران، به شمار می‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛دبیرعلمی دهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان درمراسم انتخاب برگزیدگان با اعلام این مطلب تصریح کرد: جمعیت دانش‌آموزی در سال‌های اخیر، تقریباً دو برابر آخرین سال‌های قبل از انقلاب است، اما مطبوعات مخصوص آنان از نظر تعداد عناوین، 8 برابر و به لحاظ شمارگان، ده‌ها برابر شده است.
جواد محقق خاطرنشان کرد:رشد چشمگیر شمارگان و عناوین کتاب‌های مخصوص کودکان و نوجوانان، با توجه به افزایش کمّی و رشد کیفی تصویرگری آن‌ها، نشان از جایگاه و پایگاه فرزندان این مرز و بوم، در چشم و دل دست‌اندرکاران عرصه‌ی مطبوعات دارد.
دبیر جشنواره تأکید کرد: البته کار به انتها نرسیده است، اما اگر چشم داشتن به دروازه‌های پیش رو، حُسنی بزرگ است، نادیدن راه‌های طی شده هم، عیب کوچکی نیست.
محقق در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بی‌انصافی‌ست اگر تلاش جمعی‌ شاعران، نویسندگان، مترجمان، پژوهش‌گران و هنرمندان این عرصه را نبینیم، یا آن را به چشم حقارت بنگریم. حق آن است که بر قله‌های فتح شده، پرچمی از شادمانی برافرازیم و به سمت ارتفاعات بلندتر، عاشقانه گام برداریم، که رهپویان هوشمند، نه مغرور راه‌های رفته‌اند و نه بیمناک جاده‌های نیامده. آن‌ها تنها به فتح قله‌های تازه می‌اندیشند و گام به گام، پیش می‌روند. دبیر جشنواره در پایان با اظهار خوشحالی از برپایی جشنواره در روزهای برگزاری جشن‌های سی‌وسومین سالگرد انقلاب اسلامی و در فضایی سرشار از عطر یاد شهیدان، گزارشی نیز از روند برگزاری جشنواره ارایه داد و گفت: از میان 95 نامزد نهایی، 30 نفر 8 لوح زرین و دیپلم افتخار، 17 دیپلم افتخار و 3 لوح تقدیر به همراه جایزه‌ی نقدی، شامل سه، دو و یک کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را به دست آوردند./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار