در آستانه مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴، سه مستند با موضوع مدال‌آوران ایرانی در مسابقات پارالمپیک روی آنتن شبکه ورزش سیما می‌روند.  

در آستانه مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴، سه مستند «بوچیا»، «بهمن عزیزم» و «من سیامند هستم» با محوریت قهرمانان ایرانی در مسابقات پارالمپیک، گوشه‌ای از تلاش و پشتکار این ورزشکاران را به تصویر کشیده‌اند.

این آثار از امروز ۵ شهریور الی ۷ شهریور ماه هر روز ساعت ۱۳ از شبکه ورزش سیما پخش می‌شوند. 

مستند «بوچیا»  به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین همایونفر روایتی از تلاش و پشتکار بهروز بربر مقدم در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا اندونزی است. 

ورزش «بوچیتا» مخصوص ورزشکاران پارالمپیکی متعلق به گروه‌های فلج مغزی و همچنین معلولیت‌های شدید است که قادر به شرکت در رشته‌های دیگر نیستند. 

مستند «بهمن عزیزم» با محوریت زندگی بهمن گلبارنژاد جانباز و ورزشکار پارالمپیک ایرانی که در دو رشته وزنه برداری و دوچرخه سواری مدال های جهانی فراوانی کسب کرده است، مروری بر زندگی این ورزشکار نام آور دارد.

این ورزشکار در مسابقات دوچرخه‌سواری بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و در یک شیب تند دچار حادثه شد و در پی این حادثه و ایست قلبی جان خود را از دست داد.

کارگردانی «بهمن عزیزم» را مصطفی پورمحمدی و تهیه کنندگی آن را مهدی مطهر بر عهده داشته و این اثر در خانه مستند تهیه شده است.

مستند «من سیامند هستم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین همایونفر روایتی از آخرین مسابقه پارالمپیک «سیامند رحمان» است. 

سیامند رحمان  وزنه‌بردار سنگین‌وزن ایرانی، قهرمان پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ و دارنده پنج طلا و یک نقره جهان بود. او همچنین سه نشان زرین از بازی‌های پاراآسیایی به‌دست آورد و اسفند ماه سال ۱۳۹۸ به دلیل حمله قلبی درگذشت. 

مستندهای «بوچیا»، «بهمن عزیزم» و «من سیامند هستم» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار