دومین رویداد موسیقی کودکان اوتیسم، سندروم دان و نابینا در کنسرواتوار موسیقی تهران برگزار شد.

 دومین رویداد موسیقی کودکان اوتیسم، سندروم دان و نابینا در کنسرواتوار موسیقی تهران برگزار شد. قطعات موسیقیایی همچون «لا مینور شوپن»، «سرناد شوبرت»، «الهه ناز»، «جان مریم»، «بهاردلنشین» و «خواب‌های طلایی» برخی از آثار اجرا شده در این رویداد بود.

در این رویداد ۲۵ کودک فارغ از هر اختلالی به رقابت پرداختند که از این بین یازده کودک اوتیسم، سه کودک سندروم دان و چهار کودک روشن دل حضور داشتند.

بخش قابل توجه این رویداد، حضور کودکانی بود که اختلالی نداشتند و در کنار هنرمندان اوتیسم، سندروم دان و روشن دل به اجرای برنامه‌های خود پرداختند.

قطعات موسیقیایی همچون «لا مینور شوپن»، «سرناد شوبرت»، «الهه ناز»، «جان مریم»، «بهاردلنشین» و «خواب‌های طلایی» برخی از آثار اجرا شده در این رویداد بود.

آیلین آگاهی دبیر و داور این رویداد گفت: برای دومین بار است که برنامه‌ای با حضور کودکان اوتیسم، سندروم دان و نابینا برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این بود که ضربدر قرمزی بر باور‌های غلط بزنیم و نشان داده شود کودکان دارای اختلال همچون اوتیسم با سایر افراد جامعه تفاوتی ندارند و آنها نیز قادر هستند به مانند سایر افراد در تمامی فعالیت‌ها نظیر موسیقی حضوری فعال و موفق داشته باشند.

وی افزود: در واقع باید افراد جامعه به واژه‌هایی نظیر اوتیسم و سندروم دان نگاه خاصی نداشته باشد و زاویه تفکر و نگاه خود را تغییر دهند تا موفقیت این افراد روز به روز بیشتر شود.

بهزاد معافی رئیس کنسرواتوار موسیقی تهران در ابتدای مراسم ضمن ابراز خوشحالی از حضور این کودکان عنوان کرد: امروز در کنسرواتوار تهران شاهد اجرا‌های زیبایی از سوی عزیزان با نیاز‌های ویژه بودیم. کسانی که با نواختن هر نت موسیقی امیدی تازه و نوری در چشمان مادران و خانواده هایشان به چشم می‌خورد.

فرهاد رضایی و مسعود نعمتی داوران این رویداد بودند که امتیاز آنها در این مسابقه بدون در نظر گرفتن هر اختلالی داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار