سینمایی «درون بیرون ۲» اولین انیمیشنی شد که در گیشه‌های بین‌المللی به فروش یک میلیارد دلاری دست یافت.

 فروش «درون بیرون ۲» در سطح گیشه‌های بین‌المللی از یک میلیارد دلار گذشت و تنها انیمیشنی شد که موفق شده بدون محاسبه فروشِ آمریکا به این رقم دست یابد. تاکنون تنها ۱۲ فیلم سینمایی از این نقطه عطف عبور کرده‌اند.

اگرچه تاکنون ۵۵ فیلم در سطح جهانی یک میلیارد دلاری شده‌اند که به معنی فروش بلیت در سطح داخلی آمریکا و در سطح بین‌المللی است، تنها ۱۲ فیلم توانسته‌اند به این حد تنها در بازار‌های خارج از آمریکا دست یابند.

در حالی که «شیر شاه» ۲۰۱۹ دیزنی در سطح بین‌المللی ۱.۱ میلیارد دلار فروخت، اما خود کمپانی این بازسازی را به‌جای تولید رایانه‌ای به‌عنوان فیلم زنده طبقه‌بندی کرده و به این ترتیب «درون بیرون ۲» اولین انیمیشنی است که به این رکورد دست می‌یابد.

رسیدن به فروش یک میلیارد دلار به این معنی است که این انیمیشن تقریباً در همه بازار‌ها موفق ظاهر شده است که از این میان مکزیک با فروش ۱۰۲.۲ میلیون دلار، برزیل با فروش ۸۰ میلیون دلار، بریتانیا با فروش ۷۲.۷ میلیون دلار، فرانسه با فروش ۶۲.۶ میلیون دلار و کره با فروش ۶۰.۸ دلار بالاتر از دیگر کشور‌ها به این انیمیشن توجه کرده‌اند.

این انیمیشن پیکسار در مجموع ۱.۶۴۹ میلیارد دلار در سطح جهان فروخته که ۱.۰۰۲ میلیارد دلار آن در خارج از آمریکا و ۶۴۶.۳ میلیون دلار در داخل، موجب شده تا پرفروش‌ترین فیلم سال هم بشود. این انیمیشن چند هفته پیش با پشت سر گذاشتن «یخ زده ۲» به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ بدل شد.

دیزنی امسال تابستانی موفقی را تجربه کرد و ۲ اکران میلیارد دلاری ثبت کرد که علاوه بر «درون بیرون ۲» از اکران دنباله ابرقهرمانی مارول «ددپول و ولورین» به دست آمد. فروش «ددپول و ولورین» در بین مخاطبان بین‌المللی تاکنون ۶۳۴.۱ میلیون دلار بوده است. البته «ددپول و ولورین» با رتبه R مخاطبانش را از جمعیت ۱۸ ساله و بالاتر به دست آورده است.

«ددپول و ولورین» با فروش ۱.۲۱ میلیارد دلار تا به امروز در سراسر جهان، با پشت سر گذاشتن «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» با فروش ۱.۱۵۵ میلیارد دلار، به هشتمین فیلم پرفروش دنیای سینمایی مارول بدل شده و انتظار می‌رود به زودی از «مرد آهنی ۳» با فروش ۱.۲۱۵ میلیارد دلار هم پیشی بگیرد و جایگاه هفتم را به خود اختصاص دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار