نائب رئيس خانه معدن گفت: با وجود اجراي موفق قانون هدفمندي يارانه ها، بخش توليد و صنعت و معدن در اجراي اين قانون به خوبي حمايت نشده است.

محمدرضا بهرامن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: هدفمند شدن يارانه ها يك ضرورت در راستاي بهبود وضعيت اقتصادي كشور محسوب مي شود اما دستيابي به اهداف عالي آن به اجراي كامل برنامه ها در بخش هاي مختلف نياز دارد.
وي ادامه داد: اجراي اين قانون با پرداخت به موقع سهم يارانه ها در بخش خانگي به درستي انجام شد اما بسته هاي حمايتي وعده داده شده در بخش توليد به طور كامل پرداخت نشده است.
بهرامن با اشاره به پرداخت سهم محدودي از بسته هاي حمايتي به صنايع معدني گفت: بخش معدن پتانسيل قوي ايجاد ارزش افزوده دارد اما اين ميزان سرمايه گذاري و حمايت از اين بخش پاسخگوي نياز آن نيست.
وي تصريح كرد: اجراي قانون هدفمندي و اصلاح قيمت حامل هاي انرژي، هزينه توليد را در واحدهاي صنعتي افزايش داده و توليد كنندگان صنعتي را با مشكل مواجه ساخته است.
اين فعال بخش خصوصي خاطر نشان كرد: بخش معدن در توسعه پايدار كشور، ارزآوري و توسعه صادرات نقش به سزايي دارد ،بنابر اين حمايت و توجه بيشتر مسئولان دولتي از اين بخش امري ضروري است./ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار