ابراز خوش‌بینی مشاور ترامپ درباره توافق با روسیه در زمینه تسلیحات اتمی

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یادداشتی در خصوص توافق آمریکا و روسیه در زمینه محدود کردن تسلیحات اتمی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رابرت او براین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با انتشار مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست در خصوص به توافق رسیدن آمریکا با روسیه برای محدود کردن تسلیحات اتمی ابراز امیدواری کرد و نوشت واشنگتن آماده است با مسکو در مقوله تروریسم همکاری کند.

در بخشی از این مقاله آمده است: «آمریکا در ماه ژوئن مذاکرات با روسیه را درباره توافق استارت جدید آغاز کرد. واشنگتن به رغم اتخاذ موضع احتیاط به چنین توافقی خوش‌بین است. ما معتقدیم می‌توانیم در چارچوب کنترل تسلیحات با مسکو و حتی چین که می‌خواهند سلاح‌های هسته‌ای را به روش تایید شده‌ای محدود کنند، به توافق برسیم».

او براین با اشاره به تماس تلفنی روز ۲۳ ژوئیه دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه در خصوص جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی سه جانبه بین چین، روسیه و آمریکا اعلام کرد اقداماتی اتخاذ خواهد شد. وی همچنین نسبت به موفقیت پیشرفت مذاکرات کنترل تسلیحات که در آینده نزدیک در وین برگزار می‌شود ابراز امیدواری کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بخش دیگری از مقاله اش به ارتقای همکاری‌های واشنگتن و مسکو برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد و نوشت: یکی دیگر از زمینه‌های همکاری بالقوه با روسیه مبارزه با تروریسم است. هم روسیه و هم آمریکا هدف حملات افراطی گرایان قرار داشته اند. مقامات آمریکایی احتمالاً در ماه‌های آینده با همتایان روس خود در بخش اطلاعات و اجرای قانون مذاکره خواهند داشت.

روسیه و آمریکا از ماه ژوئن مذاکراتی را برای تمدید پیمان استارت نو (شروع دوباره)، که تنها پیمان تسلیحاتی بین آمریکا و روسیه است که واشنگتن از آن خارج نشده است، آغاز کرده‌اند. این پیمان در ماه فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود. چین به این مذاکرات دعوت شده، اما هرگز برای شرکت در آن نماینده‌ای اعزام نکرده است.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، برجسته‌ترین توافق هسته‌ای امضا شده در دوران جنگ سرد، پس از طرح ادعا‌های واهی از سوی واشنگتن علیه مسکو به پایان رسید. آمریکا در تاریخ ۲ اوت سال گذشته میلادی رسما از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج شد. پس از این تصمیم، مسکو نیز پایان اجرای این پیمان را اعلام کرد. از آن زمان تاکنون اختلافات آمریکا و روسیه بر سر توافق کنترل تسلیحاتی به اوج خود رسیده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۱۰ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
* باز هم میگم : اصرار آمریکا برای تمدید تسلیحاتی ما این است که هژمونی بر باد رفته اش را برگرداند !
_بگوید که من بازهم میتوانم ائتلاف ضدایرانی درست کنم. همین
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۰۹ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
آمریکا قصد داره بخاطر همراه کردن روسیه در تحریم تسلیحاتی ایران... یک سری امتیازاتی به روسیه بدهد.
آخرین اخبار