تعلیق بازرسی‌های متقابل پیمان استارت نو بین روسیه و آمریکا در پی شیوع کرونا

مسکو و واشنگتن تصمیم گرفته‌اند بازرسی‌های متقابل را تحت معاهده استارت نو به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان به حالت تعلیق درآورند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه و آمریکا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته‌اند بازرسی‌های متقابل تحت پیمان استراتژیک استارت نو را به حالت تعلیق در آورند.

داریل کیمبال، مدیر اجرایی انجمن کنترل سلاح روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد مسکو و واشنگتن تصمیم گرفته‌اند بازرسی‌های متقابل را تحت معاهده استارت نو به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان به تعویق بیاندازند.

به گفته او دو کشور توافق کردند بازرسی‌ها را حداقل تا اول ماه مه به حالت تعلیق در آورند.

کیمبال همچنین تأکید کرد که روسیه و آمریکا سهمیه بازرسی سالانه خود را که برای هر کشور ۱۸ مرتبه است، حفظ می‌کنند.

پیمان استارت جدید تنها موافقت نامه قانونی و الزام آور آمریکا و روسیه درباره کنترل تسلیحات هسته‌ای است و از سال ۲۰۱۱ لازم الاجراست. این توافق نامه در فوریه ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد، اما دو طرف می‌توانند آن را برای ۵ سال دیگر تمدید کنند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در آمریکا به سرعت در حال افزایش است. در حالی که آمار جهانی مرگ و میر ناشی از این ویروس به ۳۱۰۰۰ نفر می‌رسد، تعداد بیشماری از کشور‌ها ممنوعیت سفر و لغو رویداد‌های جمعی را اعمال کرده و مرز‌های خود را برای مهار شیوع این ویروس بسته اند.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جهان ۶۶۳ هزار و ۷۴۱ نفر، قربانیان ۳۰ هزار و ۸۸۰ نفر و بهبودیافتگان ۱۴۲ هزار و ۱۸۳ نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار