روسیه: زمان برگزاری مذاکرات استراتژیک با آمریکا در دست بررسی است

سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد تعیین زمان برگزاری نشست دوجانبه با واشنگتن درباره موضوع ثبات استراتژیک در دست بررسی است.

سفیر روسیه: زمان برگزاری مذاکرات استراتژیک با آمریکا در دست بررسی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا روز شنبه اعلام کرد بازه زمانی برای برگزاری نشست ثبات استراتژیک میان مسکو و واشنگتن در حال تعیین است.

سفیر روسیه در آمریکا گفت طی رایزنی‌های روسیه و آمریکا بر سر موضوع ثبات استراتژیک که در ۱۶ ژانویه انجام شد، توافقی در خصوص ادامه گفتگو‌های دوجانبه درباره این موضوع در آینده نزدیک حاصل شد. در حال حاضر تاریخ‌های خاصی برای نشست آتی درباره موضوع ثبات استراتژیک در دست بررسی است.

آنتونوف در ادامه افزود روسیه آماده همکاری مشترک بیشتر با شرکای آمریکایی با هدف "کاهش تنش‌ها در حوزه امنیت بین المللی و دستیابی به توافق قابل قبول متقابل در مورد کنترل اسلحه و سایر مسائل مربوط به ثبات استراتژیک" است.

۱۶ ژانویه، نمایندگان روسیه و آمریکا مذاکراتی در مورد ثبات استراتژیک در وین برگزار کردند. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و کریستوفر فورد، معاون وزیر امور خارجه آمریکا هدایت این تیم‌ها را برعهده داشتند. وزارت خارجه روسیه پس از این مذاکرات اعلام کرد که دو طرف قرار است دور دیگر مذاکرات درباره این موضوع را در سطح کارشناسان در آینده نزدیک برگزار کنند.

اظهارات سفیر روسیه در بحبوحه مباحث مربوط به آینده پیمان استارت نو- آخرین معاهده کنترل تسلیحات باقی مانده در حال اجرا بین آمریکا و روسیه، مطرح شد.

رابرت او برایان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد مذاکرات با روسیه و تمایل کلی برای داشتن روابط دوجانبه خوب با این کشور، مانع از مقابله واشنگتن با مسکو در ارتباط با آنچه به گفته او ماجراجویی روسیه در خارج از مرزهایش است، نمی‌شود. در ۲۷ دسامبر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو خواهان تمدید پیمان استارت نو بدون هیچگونه پیش شرطی است.

پیمان استارت نو در فوریه سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد و تاکنون آمریکا خود را متعهد به تمدید زمان آن ندانسته است. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید هنوز زمان کافی برای تصمیم گیری در خصوص تمدید یا لغو پیمان استارت نو وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار