هشدار پوتین درباره مخاطرات از بین رفتن پیمان استارت نو / رئیس جمهور روسیه درباره تصویب طرح استیضاح ترامپ اظهارنظر کرد

رئیس جمهور روسیه درباره پیامد‌های منفی از بین رفتن پیمان استارت نو بر امنیت جامعه جهانی هشدار داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری سالانه خود درباره پیامد‌های از بین رفتن پیمان استارت نو بر امنیت جهانی هشدار داد.

رئیس جمهور روسیه هشدار داد در صورتیکه پیمان استارت نو تمدید نشود، امنیت جهانی دچار آسیب خواهد شد.

پوتین در کنفرانس خبری سالانه خود در مسکو با تکرار تمایل کشورش برای تمدید این پیمان گفت: آمریکا تاکنون به هیچیک از پیشنهادات روسیه درباره پیمان استارت نو واکنش نشان نداده است.

رئیس جمهور روسیه پیشتر از آمادگی روسیه برای گفت‌وگو بر سر پیمان «استارت نو» در پایان سال جاری میلادی خبر داده بود.

پوتین گفت: «روسیه تا پایان سال جاری آمادگی دارد تا معاهده کنترل تسلیحات هسته‌ای موسوم به استارت نو را بدون شرایط اضافی تمدید کند».

توافق نامه استارت نو، در ماه فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود. بر اساس این پیمان تعداد کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا و روسیه محدود می‌ماند تا دو کشور وارد رقابت هسته‌ای نشوند. معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به «استارت»، سال ۱۹۹۱ منعقد و دسامبر ۲۰۰۹ منقضی شد. «باراک اوباما» و «دیمیتری مدودف»، روسای جمهوری وقت آمریکا و روسیه، پیمان جایگزین معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت نو) را ۸ آوریل ۲۰۱۰ در «پراگ»، پایتخت جمهوری چک، امضا کردند.

واکنش پوتین به تصویب طرح استیضاح ترامپ

پوتین همچنین در واکنش به تصویب طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور، گفت بعید می داند که این اقدام منجر به برکناری ترامپ از قدرت شود. رئیس جمهور روسیه از استیضاح ترامپ به عنوان «ادامه درگیری سیاسی داخلی در آمریکا» یاد کرد.

رئیس جمهور روسیه گفت در این باره مطمئن نیستم، (روند استیضاح) باید در سنا، جائیکه در اختیار جمهوری خواهان است، بررسی شود. این تنها ادامه مبارزات سیاسی داخلی (آمریکا) است و حزبی که انتخابات را از دست داده تلاش می کند تا از راه‌های دیگر به نتیجه برسد. در ابتدا با متهم کردن ترامپ درباره توطئه با روسیه، در حالی که بعدها مشخص شد توطئه ای در کار نبوده و اکنون با فشار بر اوکراین.

مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام بامداد روز پنجشنبه طرح استیضاح دونالد ترامپ را با اکثریت آراء تصویب کرد. ترامپ با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره»، استیضاح می‌شود. مجلس نمایندگان با ۲۳۰ رای مثبت در برابر ۱۹۷ رای منفی برای اتهام اول و ۲۲۹ در برابر ۱۹۸ برای اتهام دوم، طرح استیضاح و محاکمه ترامپ در مجلس سنا را تصویب کرد.

با تصويب طرح استیضاح، مجلس سنا به‌زودی جلسه محاکمه دونالد ترامپ را برگزار می‌کند. برکناری ترامپ از قدرت، نیازمند دوسوم آرای نمایندگان سناست.

آمریکا، بیشترین آلوده کننده محیط زیست جهان

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: آمریکا بیشترین گاز گلخانه‌ای جهان را وارد جو زمین می‌کند.

پوتین در نشست خبری خود با تاکید بر ضرورت حفاظت از محیط زیست، افزود: آمریکا در ردیف اول کشور‌های آلوده کننده جهان است و بیشترین گاز گلخانه‌ای را وارد جو زمین می‌کند، در حالیکه روسیه پس از آمریکا، اروپا و چین، گاز گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کند.

تاکید بر تلاش‌ها در جهت پایان منازعه در لیبی

پوتین در بخش دیگری از سخنانش در کنفرانس خبری سالانه در مسکو گفت که خواهان پایان یافتن منازعه در لیبی و سپس آغاز مذاکرات بین طرفین این منازعه است.

او گفت در روز‌های آتی با هیئتی از کشور ترکیه در این باره گفت‌وگو خواهد کرد.

تاکید رئیس جمهور روسیه بر تولید محصولات غیرتراریخته

رئیس جمهور روسیه همچنین خاطرنشان کرد که منابع طبیعی زیادی باید به عنوان تضمین کیفیت بالای تولیدات غذایی و نیز برای افزایش محصولات ارگانیک و همچنین غیرتراریخته به کار روند.

او افزود: روسیه با عبور از کشور‌های آمریکا و کانادا بزرگترین صادرکننده گندم در جهان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار