ادعای منابع آمریکایی درباره مذاکره غیرمستقیم ایران و آمریکا

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند مقامات ارشد ایرانی با همتایان آمریکایی خود در عمان درحال مذاکره غیرمستقیم برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه هستند.

وب سایت خبری آمریکایی آکسیوس به نقل از منابع آگاه مدعی شد: مقامات آمریکایی در عمان با میانجیگران مسقط و نماینده ایران برای بررسی راه‌های جلوگیری از تشدید تنش در منطقه گفتگوی غیرمستقیم داشتند.

براساس گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند: مذاکرات با ایران در عمان دومین مذاکرات متوالی از ژانویه سال جاری است که برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا و آبرام پالی، معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در آن شرکت کردند.

بر اساس گزارش‌ها، مقامات آمریکایی سه‌شنبه گذشته وارد مسقط شدند و با میانجی‌های عمانی دیدار کردند تا درباره پیامد‌های احتمالی اقدامات ایران در منطقه و موضوع برنامه هسته‌ای کشورمان گفتگو کنند.با این حال  مشخص نیست چه کسی نماینده ایران در این مذاکرات بوده است.

آکسیوس در گزارش خود ادعا کرده است که یکی از اهداف اصلی دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از ۷ اکتبر، جلوگیری از تبدیل مناقشه غزه به جنگ منطقه‌ای بوده است. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار از مرداد ماه سال 1332 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که دشمن تاریخی ملت ایران بوده است.
آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد پس مذاکره ایران با آمریکا باز هم غلط و اشتباه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مذاکره با آمریکا هیچ فایده‌ای ندارد
مذاکره با آمریکا هیچ نتیجه‌ای ندارد و از سال 1392 تاکنون هم نداشته است.
Germany
Mohieddin
۱۳:۰۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر از جهت فنی برای داشتن سلاح هسته ایی و موشک های قاره پیما و کلاهک هسته ایی مشکل داریم که هیچ اما اگر چنین نیست واقعا وقت را تلف نکنیم . بسازیم و برویم روبرو صحبت کنیم اصلا صحبت لازمه کار است" * ولی" این ولی خیلی مهم است ولی با داشتن قدرت مطلق مطلق نه نزدیک به مطلق چون در این حالت باز برای نظام سلطه صحبت از سمت بالا معنا می کند و فایده ایی ندارد . با مردم رو راست باشید نترسید مردم عاشق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مکتب پاک شهیدان راه حضرت ابا عبدالله الحسین علیه سلام هستند .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
امیرالمومنین علی علیه السلام چنان از جنگ دوری می جست که آغاز کننده هیچ نبردی نبود و حتی با افرادی که از نیت زشت آنان آگاه بود سعی در صلح داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
اولا سعی نکن با اوردن نام حضرت علی بخوای تفکر خودت غالب کنی و مشخصه از چه گروه فکری هستی
دوما خیر
حضرت علی مستقیم میرفت ب دل جنگ وقتی میدید حق رعایت نشده وگرنه که معاویه دو هزار بار پیشنهاد صلح داد
در جنگ صفین هم حضرت علی ب سمت معاویه و ارتشش لشکر کشی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مذاکرات مستقیم بهتر است
آخرین اخبار