پنتاگون: تحریم‌های غرب مانع ادامه عملیات نظامی روسیه نشد

پنتاگون به این نتیجه رسید که تحریم‌های غرب به شکل فعلی مانع از ادامه عملیات نظامی روسیه و تغییر سیاست در قبال اوکراین نمی‌شود.

وزارت دفاع آمریکا به این نتیجه رسید که تحریم‌های غرب به شکل فعلی مانع از ادامه عملیات نظامی روسیه و تغییر سیاست در قبال اوکراین نمی‌شود.

بر این اساس، تحریم‌های مجتمع نظامی-صنعتی روسیه موثر است ولی بانک‌ها راه‌هایی برای حفظ دسترسی به سیستم مالی بین المللی پیدا کرده اند. گردشگران روسی در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۳ بیش از ۷ میلیون سفر خارجی داشته اند که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ افزایش ۵۰ درصدی داشته است. 

طبق اعلام وزارت دفاع آمریکا واردات نفت از روسیه توسط دو کشور هند و چین مجموعاً ۱۳ برابر افزایش یافته و اکنون ۹۰ درصد از صادرات انرژی روسیه را شامل می‌شود. آمریکا و اروپا با هدف کند کردن سرعت حملات روسیه به اوکراین تحریم‌های گسترده‌ای را اعمال کردند. این در حالی است که بخشی از تحریم‌ها علاوه بر روسیه باید علیه کشور‌های ثالث که با روسیه تجارت می‌کنند یا آن را در دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند، اعمال شود.

در واقع، به همین دلیل است که تلاش‌های غرب به طور فزاینده‌ای با هدف برخورد با کشور‌های ثالث است کشور‌هایی که به روسیه کمک می‌کنند تا تحریم‌های اعمال شده را دور بزنند. با این حال، واردات از روسیه فرصتی برای ثروتمند شدن و رونق اقتصاد کشور‌های ثالث نیز هست.

پیش از این، برخی رسانه‌های غربی اعلام کردند تحریم‌ها علیه روسیه نه تنها مانع از رشد اقتصاد این کشور نشده است بلکه مستقیما اقتصاد اروپا را هدف گرفته و به آن آسیب زده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار