تظاهرات معترضان خشمگین در آتلانتا

هزاران معترض در آمریکا از قتل سیاه پوستان به دست پلیس انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، بعد از کشته شدن یک شهروند سیاه پوست آمریکایی در آتلانتا، رئیس پلیس این شهر از سمت خود کناره گیری کرد.

بر این اساس، اریکا شیلدز، رئیس پلس آتلانتا به دلیل استفاده از سلاح برقی، از سمت خود کناره گیری کرد.

همچنین هزاران نفر در پاریس، پایتخت فرانسه انزجار خود را نسبت به قتل آداما تراوره، سیاه‌پوست ۲۴ ساله فرانسوی در ژوئیه سال ۲۰۱۶ در تجمعی اعتراضی بیان کردند. پلیس فرانسه نیز برای متفرق کردن این معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور روی آورد.

این تظاهرات حدود ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر به وقت محلی با حضور نزدیک به ۱۰ هزار نفر برگزار شد. در این اعتراضات معترضان که لباس سیاه بر تن داشتند و اکثرا سیاه‌پوست بودند به سوی ماموران پلیس که خیابان را مسدود کرده بودند، بطر‌های شیشه‌ای و قوطی‌های رنگ پرتاب کردند. این در حالی است که پلیس فرانسه اجازه برگزاری تجمعات اعتراضی را صادر نکرده است.

بسیاری از مردم فرانسه معتقدند آداما تراوره، شهروند فرانسوی به شیوه‌ای مشابه با جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به قتل رسیده است. مرگ تراوره اعتراضات علیه خشونت پلیس فرانسه و همچنین بی‌عدالتی در این کشور را شعله‌ور کرد و حالا مرگ جورج فلوید به این اعتراضات جان تازه‌ای بخشیده است.

روز گذشته نیز صد‌ها تن از مأموران پلیس فرانسه در پاریس و چند شهر دیگر در حمایت از اعتراضات ضد نژادپرستی در برابر کلانتری‌ها و فرمانداری‌ها تجمع کردند و در حالی که در چند ردیف به صف شده بودند در حرکتی نمادین دستبند‌ها و برخی دیگر از وسایل خود را روی زمین انداختند و سرود ملی این کشور را خوانده و شعار‌هایی علیه وزیر کشور فرانسه که خواستار سرکوب این اعتراضات شده بود، سر دادند.

اعتراضات علیه نژادپرستی در کشور‌های مختلف ابتدا در حمایت از حقوق سیاه‌‎پوستان و اعلام همبستگی با مردم آمریکا انجام گرفت، اما در روز‌های اخیر این اعتراضات رنگ و بوی محلی به خود گرفته است و مردم هر کشوری به بی‌عدالتی‌های صورت گرفته در حق بومیان آن کشور دست به اعتراض می‌زنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار