تحلیلگر مسائل روسیه:

پایان جنگ اوکراین ربطی به انتخابات آمریکا ندارد

یک تحلیلگر مسائل روسیه معتقد است که مسکو شاید برنامه عملیاتی مهم و جدی با حداقل تلفات داشته باشد ولی این به انتخابات آمریکا بستگی ندارد.

از روز جمعه درگیری‌ها در سراسر جبهه‌های جنگ اوکراین و روسیه شدت گرفته است، اما آنچه قابل توجه است آغاز حملات موشکی و زمینی روسیه به خارکیف است که گفته می‌شود بزرگترین حمله به این منطقه از ابتدای جنگ و آغاز فصل جدید از پیشروی‌های روسیه و سقوط شهر‌های اوکراین است.

 با این حال به گفته گیلبرت داکتورو، نویسنده و تحلیلگر مسائل روسیه از سن پترزبورگ روسیه دست خود را در خصوص آنچه قرار است انجام دهد، رو نمی‌کند و ممکن است دلیل این عملیات دور کردن نیرو‌های اوکراینی از منطقه دونباس و الحاق شهر‌های راهبردی آن باشد.

این تحلیلگر معتقد است اوکراین طی ۱۰ سال گذشته ارتباط با روسیه را قطع کرد و به غرب نزدیک شد و همین باعث شد ضعف آنها در برابر روسیه نمایان شود. کمبود نیروی نظامی و توپخانه‌ای از دیگر دلایلی است که شکست اوکراین را در برابر روسیه رقم زده است.

داکتورو در اظهاراتش هرگونه ارتباط بین انتخابات آمریکا در ماه نوامبر، احتمال پیروزی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه و پایان جنگ اوکراین و روسیه را رد کرد و گفت ممکن است روسیه برنامه عملیاتی مهم و جدی با حداقل تلفات داشته باشد ولی این به انتخابات آمریکا بستگی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار