اقدامات موساد پارلمان ترکیه را به تکاپو انداخت

منابع ترکیه‌ای می‌گویند پارلمان این کشور به دنبال تشدید فعالیت‌های موساد در خاک ترکیه طرحی برای مقابله با جاسوسی را به رای خواهد گذاشت.

روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق» امروز (شنبه) خبر داد به‌ تازگی پیش‌نویس طرحی در پارلمان این کشور مطرح شده که فعالیت دستگاه‌های اطلاعاتی کشور‌های خارجی را در ترکیه ممنوع می‌کند.

در این گزارش اشاره شده است که این پیش‌نویس بعد از فعالیت گسترده نیرو‌های موساد (دستگاه جاسوسی اسرائیل) در ترکیه مطرح شده است.

نیرو‌های امنیتی ترکیه طی ماه‌های گذشته ده‌ها فرد مرتبط با دستگاه جاسوسی اسرائیل را دستگیر کرده‌اند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پیشتر در این باره گفته بود: «عملیات اطلاعاتی ترکیه در شناسایی جاسوس‌های موساد، اسرائیل را غافلگیر کرده و این تنها آغاز کار است.»

ینی شفق این روزنامه نزدیک به دولت ترکیه می‌گوید: «بسته قضایی که به پارلمان ارائه خواهد شد شامل احکامی جدید درباره فعالیت‌های تجسسی سرویس اطلاعات ملی [ترکیه](میت) است؛ احکامی که در ارتباط با عملیات علیه سرویس موساد اسرائیل در دستور کار قرار داشتند.»

براساس این پیش‌نویس، کسانی که در ترکیه اقدام به جاسوسی کنند، به مدت ۳ تا ۷ سال به زندان محکوم خواهند شد و چنانچه اقدامات این افراد خطری برای فعالیت‌ها یا اقدامات نظامی کشور ترکیه حین جنگ یا در زمان آمادگی برای جنگ باشد، حکم زندان تغییر خواهد یافت و مدت زمان آن به ۸ تا ۱۲ سال خواهد رسید.

در این پیش‌نویس همچنین دستورالعمل‌های قاطعانه‌ای در خصوص نیرو‌های ادارات و نهاد‌های راهبردی ترکیه در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار