فعال دانشجویی اهل آمستردام:

نهاد‌های حامی اسرائیل مانع برگزاری اعتراضات دانشجویی می‌شوند

یک فعال دانشجویی با اشاره به نفوذ لابی صهیونیستی در برخی دانشگاه‌ها گفت که نهاد‌های حامی اسرائیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را به خشونت می‌کشند.

اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و نسل‌کشی آن‌ها از یکی دو هفته گذشته و از دانشگاه کلمبیا آغاز شد، اما اکنون دانشگاه‌های بیشتر کشور‌های اروپایی به صحنه اعتراضات دانشجویی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تبدیل شده‌اند.

تون میغینگ، فعال دانشجویی از دانشگاه آمستردام در مصاحبه با برنامه تلویزیونی «جهان امروز» شبکه خبر اطلاعات دسته اولی از تجمعات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه آمستردام ارائه کرد.

میغینگ با تاکید بر اینکه دانشجویان دانشگاه آمستردام پیش از دانشگاه‌های آمریکا قصد برگزاری تجمعات اعتراضی به نسل کشی مردم غزه را داشتند، گفت: بعد از اینکه اعتراضات در دانشگاه‌های کلمبیا، کالیفرنیا و سایر دانشگاه‌های آمریکا را دیدیم، برای برپایی چادر در محوطه دانشگاه برنامه‌ریزی کردیم و تصمیم داشتیم تا صبح نیز در چادرهایمان بمانیم تا برقرار بمانند. اما از آنجایی که دانشگاه آمستردام با موسسات حامی اسرائیل همکاری می‌کرد به آنها اجازه داده شد تا مانع برگزاری تجمعات اعتراضی ما شوند. آنها حامی حملات اسرائیل و جنگ در غزه بودند و همین امر باعث شد اعتراضات به درستی برگزار نشود.

به گفته میغینگ، حامیان رژیم صهیونیستی و جنگ در غزه نیز در محوطه دانشگاه آمستردام چادر زدند و ادعا کردند که حق اعتراض دارند و این رویه برای دانشجویان حامی فلسطین و غزه خطرناک بود.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه حامیان رژیم صهیونیستی اجازه اظهار نظر به دانشجویان طرفدار فلسطین را نمی‌دادند، گفت: این موضوع به درگیری میان دو طرف منجر شد. آن‌ها با مواد آتش زا به دانشجویان حمله می‌کردند که اقدامات آنها به حضور پلیس در محوطه دانشگاه و بازداشت عده‌ای منجر شد.

میغینگ در توضیحات خود بر نفوذ افراد و نهاد‌های اسرائیلی بر مقامات دانشگاه آمستردام تاکید کرد و گفت مسئولان دانشگاه‌ها تصمیم گرفتند با دانشجویان مذاکره و تظاهرات را جمع کنند و این اقدام هم باز در راستای همکاری با نهاد‌های حامی اسرائیل انجام می‌شد که در نهایت تنش ها را بیشتر می کرد.

این فعال دانشجویی به گسترش اعتراضات در دانشگاه‌های فرانسه، آلمان و اسپانیا اشاره و تاکید کرد این دانشگاه‌ها نیز از نفوذ نهاد‌های اسرائیلی در امان نبودند و همین امر موجب توقف اعتراضات آنها شد. البته در اسپانیا بعضی از دانشگاه‌ها تصمیم گرفتند روابط خودشان را با موسسات حامی اسرائیل قطع کنند و زیر بار فشار‌های آنها نروند، اما در آمستردام فشار‌ها بیشتر بود و بنابراین الان این وضعیتی است که در آمستردام وجود دارد.

میغینگ در بخش دیگری از اظهاراتش مطالبات و شعار‌های دانشجویان در این اعتراضات را آزادی فلسطین عنوان کرد ولی از آنجا که برخی رسانه‌های هلند تحت نفوذ لابی صهیونیستی هستند ادعا شده شعار‌های ضد یهود نیز در این تجمعات گفته شده است. او تاکید کرد در سه روز اول اعتراضات شعار‌های یهود ستیزانه نشنیده است و هر آنچه بوده درخواست برای آزادی فلسطین بوده است. ولی رسانه های تحت کنترل لابی‌های صهیونیست، دانشجویان را متهم کردند که شعار‌های ضد رژیم اسرائیل داده‌اند.

این فعال دانشجویی در توضیح اینکه چرا برخی از دانشجویان چهره‌های خود را با ماسک و چفیه می‌پوشانند گفت آنها ترجیح می دهند شناسایی نشوند چرا که بسیاری از آنها بی‌جهت به خشونت متهم می‌شوند، تحت پیگرد قرار می‌گیرند و به زندان می‌روند.

میغینگ در انتها با اشاره به اینکه شاهد بازداشت ۱۵۰ دانشجو بوده است گفت پلیس آن‌ها را به خرابکاری و آسیب به اموال عمومی متهم می‌کند و با جریمه‌های سنگین، زندان و تعلیق از تحصیل آن‌ها را مجازات می‌کند که برای آنها سخت‌ترین مجازات تعلیق از تحصیل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار