اعلام خودمختاری معترضان در سیاتل/دعوای لفظی مقامات ارشد آمریکا بالا گرفت+ فیلم

در نوزدهمین روز از اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا معترضان در بخش‌هایی از سیاتل اعلام خودمختاری کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا همچنان ادامه دارد. میامی، کلرادو، دنور و دیگر شهر‌های آمریکا شاهد ادامه جنبش «جان سیاهان ارزش دارد» هستند. یک هفته پیش در نیویورک هم یک سیاه پوست در زمان کنترل پلیس در نیوریچل حومه نیویورک کشته شده بود.

دو هفته پس از مرگ جرج فلوید مردم همچنان به خشونت پلیس اعتراض دارند. جمعه گذشته هم «کمال فلاورز» یک سیاه پوست در پی توقف خودروی وی از سوی پلیس کشته شد. این جوان ۲۴ ساله پس از یک تعقیب و گریز کوتاه در حالی که بر روی زمین دراز کشیده بود هدف تیراندازی پلیس قرار گرفت. پلیس می‌گوید وی مسلح بود و پلیس را تهدید کرده بود. اما نزدیکان این جوان به این سناریو اعتراض دارند.


بیشتر بخوانید: هشدار شهردار سیاتل درباره اعزام ارتش به این شهر


خبرگزاری رویترز در گزارشی از سیاتل اعلام کرد که معترضان به نژادپرستی در حمایت از جنبش موسوم به «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» بیش از پنج روز است که کنترل بخش‌هایی از محله کاپیتول هیل را در سیاتل که ورود نیرو‌های پلیس به آن ممنوع است، به دست گرفته‌اند.

خبرگزاری رویترز نوشت تصاویر منتشر شده از محله کاپیتول هیل در مرکز شهر سیاتل نشان می‌دهند که گروهی از معترضان موانعی را اطراف این منطقه ایجاد و آن را «منطقه خودمختار کاپیتول هیل» نامگذاری کرده‌اند.

همچنین شهردار سیاتل با انتقاد شدید از مواضع ترامپ در قبال معترضان، از رئیس‌جمهور آمریکا خواست نبرد تبلیغاتی علیه معترضان را به پایان برساند و از اقدام غیرقانونی برای اعزام ارتش به این شهر خودداری کند.

اقدام معترضان در سیاتل مبنی بر اعلام منطقه‌ای خودمختار خشم دونالد ترامپ را در پی داشته است و وی تهدیداتی را در این خصوص مطرح کرده است.
 
او تظاهرکنندگان را آنارشیست‌های زشت خواند و  تهدید کرد نیرو‌های ارتش را برای متفرق کردن معترضان در این محله از سیاتل اعزام خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
انشاءالله به مدد الهی و اتحاد و مقاومت و مبارزه یکپارچه شبانه روزی مردم ستمکشیدگان مومنین مستضعفین آمریکا و مردمان مومنین مستضعفین ستمکشیدگان سر تا سر جهان به زودی زود نابودی و فروپاشی تمامی دیکتاتورها و نژادپرستان سر تا سر عالم نزدیک است پایمردی شجاعنه کنید قیام کنندگان انقلابیون با ایمان فقط بر خداوند جل جلاله توکل کنید پیروزیتان نزدیک است و به عدل و عدالت و حق و حقوق بشری انسانی و رفاه انسانی برای همه و حق و حقوق شهروندی یکسان و عادلانه و تقسیم ثروتهای ملی عادلانه مابین مستضعفین و به صلح جهانی دست خواهید یافت از ترقها و تیر و تفنگها و توپ و تانکها و قیفو قوپیو قمپزهای شیاطین اصلا نهراسید و نترسید که خداوند جل جلاله با شما و یاری رسان شما و نابود کننده حاکمان و مدیران ومسئولان نالایق وناشایست ظالمین و ستمگران زورگویان بی منطق و قلدر ان اراذل و اوباشهای دیکتاتورهای موذی و نژادپرستان جنایتکار ناجوانمردان سر تا سر جهان است و بدانید و آگاه باشید مومنین مستتضعفین عادل عالم در جهان حاکمان و وارثان کره زمین خواهند بود .والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
بسیار پخته فرموده اید یکی از علائم ظهور مهدی موعود(عج) برپائی عدل و قسط در سراسر جهان است بر علیه حکام ظالم و این برپائی عدل و قسط تحرک و قیام و خون بها لازم دارد تا خداوند هم مهدی موعود(عج) را در ظهورش به تعجیل برساند انشاءالله با قیام سراسری در تمام جهان علیه نظام سلطه جهانی که با برده داری نوین بدون زنجیر زدن به دست و پاها بر کشورها چمبره زده.............و خون بیگناهان آزادیخواه و عدالتخواهی را بر زمین می ریزند.................
آخرین اخبار