آمریکا همچنان صحنه اعتراضات به نژادپرستی است/ هشدار شهردار سیاتل درباره اعزام ارتش به این شهر

آمریکایی‌ها برای هجدمین روز متوالی در اعتراضات بر ضد نژادپرستی نهادینه‌شده در این کشور شرکت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله آمریکایی، به علت نژادپرستی و خشونت‌طلبی پلیس آمریکا موجی از اعتراض را در این کشور برانگیخته است.

این تصاویر نشان می‌دهد که جورج فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکایی جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ از مامور پلیس سفیدپوستی که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد.

مردم آمریکا برای هجدمین روز متوالی هم در اعتراضات بر ضد نژادپرستی شرکت کردند.

آخرین اخبار درباره تظاهرات در آمریکا را در اینجا بخوانید: 

پلیس پاریس به معترضان ضدنژادپرستی با گاز اشک‌آور پاسخ داد

پلیس پاریس، پایتخت فرانسه برای متفرق کردن تجمع هزاران نفری معترضان به اقدامات نژادپرستانه، بی‌عدالتی و تبعیض‌نژادی در این کشور اروپایی، با کپسول‌های گاز اشک‌آور پاسخ داد.

هزاران نفر در پایتخت فرانسه انزجار خود را نسبت به قتل آداما تراوره، سیاه‌پوست ۲۴ ساله فرانسوی در ژوئیه سال ۲۰۱۶ در تجمعی اعتراضی بیان کردند. پلیس فرانسه نیز برای متفرق کردن این معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور روی آورد.

۳ سال پیش
کشور‌های آفریقایی خواستار پیگیری نژادپرستی پلیس آمریکا در سازمان ملل شدند

۵۴ کشور آفریقایی در نامه‌ای خواستار بررسی مسئله نژادپرستی پلیس آمریکا، رفتار‌های خشونت‌آمیز با سیاه‌پوستان و وضعیت حقوق آن‌ها در ایالات متحده، از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل شدند.

۳ سال پیش
۸ زخمی در تیراندازی در ایالت تگزاس

پلیس آمریکا اعلام کرد فردی که از یک مغازه در ایالت تگزاس بیرون انداخته شده بود، با تیراندازی در یک پارکینگ، دستکم ۸ نفر را زخمی کرد. 

۳ سال پیش

فایننشال تایمز اعلام کرد احتمال کشته شدن سیاه‌پوستان در آمریکا به دست پلیس ۳/۵ برابر سفیدپوستان است. این نشریه اعلام کرد: اگر شما سیاه‌پوست و غیرمسلح باشید، احتمال اینکه به دست پلیس کشته شوید، سه و نیم برابر بیشتر از کشته شدن یک سفیدپوست غیرمسلح به دست پلیس است.

۳ سال پیش
نقشه| معترضان آمریکایی چه قسمتی از شهر سیاتل را تحت کنترل خود درآورده‌اند؟

آمریکا همچنان صحنه اعتراضات به نژادپرستی است/ هشدار شهردار سیاتل درباره اعزام ارتش به این شهر

۳ سال پیش
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در فکر کناره‌گیری است

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به دلیل همراهی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، در رفتن به کلیسای سنت جان برای گرفتن عکس یادگاردی همزمان با سرکوب معترضان ضد نژادپرستی، به فکر استعفا افتاده است.

۳ سال پیش

چند هفته اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید، سیاه‌پوستی که به دست پلیس مینیاپولیس کشته شد، موجب شده است برخی از رای‌دهندگان مستقل و جمهوری‌خواه درباره کسی که قرار است از آن در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر حمایت کنند، تجدیدنظر کنند.

۳ سال پیش

در اعتراضات در شهر شیکاگوی آمریکا معترضان ایجاد شورای شهری را خواستار شدند که بتواند پلیس را وادار کند مسئولیت کارهایش را بپذیرد.

 
۳ سال پیش

مارگارت بارتل، خبرنگار آمریکایی، در پیامی در صفحه توئیتر خود با اشاره به سازماندهی دو تظاهرات در واشنگتن نوشت جمعیت معترض به نژادپرستی و بی عدالتی به سمت ساختمان وزارت دادگستری آمریکا، هتل ترامپ و ساختمان ویلسون رهسپار شدند.

او در توئیت خود آورده است جمعیت معترض شعار «بودجه را صرف خدمات درمانی کنید نه پلیس»سر دادند.

این خبرنگار همچنین با ارسال عکس‌هایی از حضور معترضان در خیابان پنسیلوانیا خبر داد.

آمریکا همچنان صحنه اعتراضات به نژادپرستی است/ هشدار شهردار سیاتل درباره اعزام ارتش به این شهر

آمریکا همچنان صحنه اعتراضات به نژادپرستی است/ هشدار شهردار سیاتل درباره اعزام ارتش به این شهر

۳ سال پیش
تداوم نژادپرستی پلیس علیه سیاه‌پوستان

تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا همچنان ادامه دارد. میامی، کلرادو، دنور و دیگر شهر‌های آمریکا شاهد ادامه جنبش «جان سیاهان ارزش دارد» هستند. یک هفته پیش در نیویورک هم یک سیاه پوست در کنترل پلیس در نیوریچل حومه نیویورک کشته شده بود.

دو هفته پس از مرگ جرج فلوید مردم همچنان به خشونت پلیس اعتراض دارند. جمعه گذشته هم «کمال فلاورز» یک سیاه پوست در پی توقف خودروی وی از سوی پلیس کشته شد. این جوان ۲۴ ساله پس از یک تعقیب و گریز کوتاه در حالی که بر روی زمین دراز کشیده بود هدف تیراندازی پلیس قرار گرفت. پلیس می‌گوید وی مسلح بود و پلیس را تهدید کرده بود. اما نزدیکان وی به این سناریو اعتراض دارند.

 
۳ سال پیش
پلیس‌های مینیاپولیس بالاخره نژادپرستی را محکوم کردند

فسران پلیس در شهر مینیاپولیس آمریکا نامه‌ای سرگشاده در محکومیت نژادپرستی و خشونت پلیس منتشر کردند.

آن‌ها در این نامه، قتل جرج فلوید را محکوم کرده اند. آن‌ها دِرِک شووین افسر سابق پلیس مینیاپولیس را محکوم کرده‌اند که عامل این قتل بوده است. در این نامه سرگشاده تصریح شده است «درک شووین عملکردی انسانی نداشت و کرامت انسانی جرج فلوید و زندگی او را نابود کرد. رفتار او، رفتاری نیست که مصداق هویت ما باشد».

یکی از منابع مطلع به سی‌ان‌ان گفته است که انتشار این نامه، در داخل تشکیلات پلیس مینیاپولیس حامل پیام مهمی است. این نامه با امضای چهارده افسر پلیس این شهر منتشر شده است

۳ سال پیش
هشدار شهردار سیاتل به ترامپ

شهردار سیاتل با انتقاد شدید از مواضع ترامپ در قبال معترضان، از رئیس‌جمهور آمریکا خواست نبرد تبلیغاتی علیه معترضان را به پایان برساند و از اقدام غیرقانونی برای اعزام ارتش به این شهر خودداری کند.

۳ سال پیش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۱:۳۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
روحت شاد شهید جورج فلوید
از بس از تو صحبت کردن میزنی کانال یک فلوید دو میزنی فلوید میزنی کانال قران میگه فلوید
از بدبختی ها مملکت خودمون نمیگم از گرونی نمیگم چند وقت گیر داده بودن خاشقچی اونا رضایت دادن تا ایران ولشون کرد حالا به فلوید
یکم به مملکت خودمون ببینید گرونی کم نیس کم خبر نداریم
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۲۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
الله اکبر الله اکبر الله اکبر :
بسم الله الرحمن الرحیم :
نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین .
مقاومت و پایداری و مبارزه شبانه روزی متحدانه و یکپارچه داشته باشید ای مومنین مستضعفین سر تا سر جهان خداوند را در جهاد با ظالمان و ستمگران بی عدالت بی حقوق بشر با ایمانتان و اراده های پولادیتان شجاعانه و ایثارگرانه یاری رسانید تا قدمهای شما را استوار و شما را پیروز گرداند با امدادها و مددهای الهی خودش پیروزیتان بسیار نزدیک است مومنین مستضعفین ستم کشیدگان از ظلم و ستم نژادپرستان دیکتاتور های عصر جدید آمریکا و سر تا سر جهان استقامت و پایمردی شجاعانه شبانه روزی داشته باشید پیروزیتان به مدد الهی بسیار نزدیک است .
ترامپ: اگر در انتخابات پیروز نشوم می‌روم سراغ کار‌های دیگر !!! .
دیگه زنده نیستی که وجود دروغگوی کلاهبردار باجگیر فاسد فاسق نکبت و ملعون و منحوس خبیثت تروریست جنایتکارت قماربازت بتونه کار دیگری بکند و حزب نژادپرستیتان هم منحل و نابود داره میشه و دارید با سرعت فرو می پاشید و برای همیشه به زباله دان تاریخ بشریت انداخته خواهید شد فراعنه برده داران ظالم و ستمگر دوران سلطنتتان بر روی کره زمین به آخر رسیده دیکتاتورهای سفاکهای بی رحم و مومنین مستضعفین وارثان و حاکمان کره زمین خواهند بود به زودی زود که این وعده خداوند جل جلاله است . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
هر وقت اعتراضات آمریکا تمام شد بگید تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چی شد،مردم گرفتارن
Iran (Islamic Republic of)
seyed
۱۱:۰۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
ما سر توزیع دلار گرانی ماشین و خانه سیر پیاز سیب زمینی وهزاران مشکل دیگه داریم هیچ وقت هم حل نمی شود .حالا امریکایها سر قضیه یک مامور که سیاهپوست راکشته چه بساطی درست کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
لعنت بر آمریکا
آخرین اخبار