شهردار سیاتل: تهدید ترامپ برای سرکوب معترضان غیرقانونی است

شهردار سیاتل به تهدیدات رئیس جمهور آمریکا برای سرکوب معترضان به نژادپرستی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، جنی دورکان، شهردار سیاتل تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای سرکوب معترضان را غیرقانونی توصیف کرد.

بر این اساس، جِنی دورکان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در تهدید به مداخله برای کنترل اوضاع در شهر سیاتل گفت: آنچه ما را بهت زده می‌کند این است که رئیس جمهور (ترامپ) تصویر صحیح و درستی از وضعیت شهر ما ارائه نمی‌کند.

وی افزود: ما چهار محله سیاهپوست نشین در سیاتل داریم که تصاویر آن را دیده اید. وضعیت این محله‌ها شبیه فضای جشن سیاهپوستان است و نه اینکه لازم باشد ارتش اوضاع را در کنترل خود بگیرد. در این محله‌ها حکومت نظامی نداریم. ما در تلاش هستیم تا از برقراری نظم اطمینان حاصل کنیم. در پاسخ به صحبت‌های رئیس جمهور باید بگویم هیچ تهدیدی متوجه عموم مردم نیست. البته ما مسائل را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و با صاحبان کسب و کار‌ها تعامل داریم.

وی تاکید کرد: تهدید رئیس جمهور (ترامپ) غیرقانونی و برخلاف قانون اساسی کشور است. اینکه وی تصور کند می‌تواند چنین مطالبی را در پیام‌های توئیتری خود بیان کند بدون آنکه این سخنانش پیامدی داشته باشد، اشتباه است.

پیش تر ترامپ گفته بود: اگر هرج و مرج گرایان به اشغال منطقه "کپیتال هیل" در شهر سیاتل ادامه دهند از نیرو‌های گارد ملی برای آزاد کردن این منطقه استفاده خواهم کرد.

وی تاکید کرد: اگر جی اینسلی، فرماندار واشنگتن اقدامی برای بازپس گرفتن این منطقه از دست هرج و مرج گرایان انجام ندهد من شخصاً وارد صحنه خواهم شد. ما اجازه نخواهیم داد عده‌ای در سیاتل منطقه خودمختار ایجاد کنند و اگر لازم باشد اقدام خواهم کرد.

ساعاتی قبل نیز ترامپ در صفحه شخصی خود در توییتر از شرایط موجود در سیاتل انتقاد کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری معترضان در شهر سیاتل را تروریست معرفی کرده و خواستار پایان فوری اشغال بخش‌هایی از این شهر در بحبوحه تظاهرات سراسری در آمریکا توسط معترضان شد.

ترامپ در واکنش به اظهارات شهردار سیاتل نوشت: «شهردار سیاتل درباره اشغال شهرش توسط آنارشیست‌ها گفته است که این یک تابستان دوست‌داشتنی است. این لیبرال دموکرات‌ها سر در نمی‌آورند.»


بیشتر بخوانید


ترامپ نوشت: «این تروریست‌ها شهر‌های ما را آتش زده و غارت کردند و آن‌ها فکر می‌کنند که این حتی مرگ فوق‌العاده خوبی است. همین الان باید اشغال سیاتل پایان یابد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۳۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
الله اکبر الله اکبر الله اکبر :
بسم الله الرحمن الرحیم :
نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین .
مقاومت و پایداری و مبارزه شبانه روزی متحدانه و یکپارچه داشته باشید ای مومنین مستضعفین سر تا سر جهان خداوند را در جهاد با ظالمان و ستمگران بی عدالت بی حقوق بشر با ایمانتان و اراده های پولادیتان شجاعانه و ایثارگرانه یاری رسانید تا قدمهای شما را استوار و شما را پیروز گرداند با امدادها و مددهای الهی خودش پیروزیتان بسیار نزدیک است مومنین مستضعفین ستم کشیدگان از ظلم و ستم نژادپرستان دیکتاتور های عصر جدید آمریکا و سر تا سر جهان استقامت و پایمردی شجاعانه شبانه روزی داشته باشید پیروزیتان به مدد الهی بسیار نزدیک است .
ترامپ: اگر در انتخابات پیروز نشوم می‌روم سراغ کار‌های دیگر !!! .
دیگه زنده نیستی که وجود دروغگوی کلاهبردار باجگیر فاسد فاسق نکبت و ملعون و منحوس خبیثت تروریست جنایتکارت قماربازت بتونه کار دیگری بکند و حزب نژادپرستیتان هم منحل و نابود داره میشه و دارید با سرعت فرو می پاشید و برای همیشه به زباله دان تاریخ بشریت انداخته خواهید شد فراعنه برده داران ظالم و ستمگر دوران سلطنتتان بر روی کره زمین به آخر رسیده دیکتاتورهای سفاکهای بی رحم و مومنین مستضعفین وارثان و حاکمان کره زمین خواهند بود به زودی زود که این وعده خداوند جل جلاله است . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار